Jullovet i Åre?

KaitsuH

Aktiv medlem
Jullovet i Åre?
Hej!

Nu är saken så, att vi inte vågar reservera någon resa på jullovet till Österrike eller Italien. Så, det blir Skandinavien.

Frun är intresserad av Åre, hon har aldrig varit där. Men, det tycks vara mycket svårt att hitta något boende där. Det finns ingen centralboknings system, som innehåller alla möjliga alternativen där. Eller, finns det?

Hur borde vi söka boendet? Vi har nu ett långt jullov, 22.12.- 8.1., så vi kunde resa ganska flexibelt, och vi söker boendet för 5-7 nätter, helst centralt. Eller, är vi nu ute allt för sent?

KaitsuH

Jullovet i Åre?
Dom stora bokningsaktörerna är väl skistar.com och agoiare.se
Finns finns kan man väl kolla Booking.com, stugknuten.se och airbnb också. Generellt kör nog många uthyrare med fasta bytesdatum, ex lör-lör, sön-sön, långhelg tors-sö etc. Så att enbart boka för 5-6 nätter kan vara svårt, man får ta bokningen för hela veckan.

Jullovet i Åre?
Tackar. Det blir Finska Lapland, 3 dagar i Pyhä och 4 i Ruka. Park åkning och supning. Vi hittade helt ok lägenheter nära skidområdena.

Jullovet i Åre?
Oj härregud! Hittade en liten lägenhet i Åre via Stugknuten. Priset är bara 69800 kr per vecka, är det 7000 euro? Oj härregud.

Kanske vi fattiga lärare måste till St. Moritz eller Verpan, då vi har inte råd för Åre.
Haha, helt galet, du hade fått hyra mitt hus 3min från Åre för halva priset :D

Jullovet i Åre?
Oj härregud! Hittade en liten lägenhet i Åre via Stugknuten. Priset är bara 69800 kr per vecka, är det 7000 euro? Oj härregud.

Kanske vi fattiga lärare måste till St. Moritz eller Verpan, då vi har inte råd för Åre.
Ja men går du in på det objektet så är det inte riktigt det som står, men du får testa

Jullovet i Åre?
Går att hitta prisvärda boenden @KaitsuH men inte Julveckan så här sent.
Du får åka dit en annan gång och gå på dippan 😉
Åre är bäst i april tycker jag, både vad det gäller skidåkning, liftköer och pris på boende. (Minus påskhelgen såklart)☀️⛷️

Jullovet i Åre?
Det var den där: https://aretravel.se/boende-i-are/boende-are-morviksgarden-lagenhet-132/
69200 per en vecka. Jag absolut vet inte, vad är prisnivån i Åre, men för mycket för oss i varje fall. Men, liksom sagt, vi hittade boendet i Pyhä och Ruka, de båda ca. 0,5 km från liftarna, hela veckan för ca. samma pris som en natt i Åre.

Men nu får vi inte afterskin i Dippan! Jag var där sistone kanske 2002.
Vi brukar kör Blocket eller Stugknuten. Det är lite struligare men funkar. Har aldrig betalat mer än kanske 20’ kr för en vecka. Men då har det ju varit ett stort hus. 🤷‍♂️

Tillbaka
Topp