justera bindningarna

marrol

Ny medlem
justera bindningarna
Hej

Jag håller på att justera snowbindningar men förstår inte hur det fungera. Har tagit bort bindningen och enda sättet att göra främre rämmen kortare är att dra ut den underifrån sätt. Sen ska man flytta på en "plastplugg " och flytta upp ett hål, so far so fine. Men då sticket en bit av plasten ut under bindningen vilket gör att bindningen ej går att montera. Är jag dum i huvudet eller? Ska man verkligen klippa av den delen man inte behöver? Eller vad ska man göra? ( den ska bli kortare så det blir centrera )

justera bindningarna
Har du inte en skruv som håller ihop tådelen med plastremmen?
Tror du ska kunna trycka in remmen längre in i tådelen

justera bindningarna
förstår inte riktigt vad du menar. Om jag kan höja hela tådelen på bindningen så den kommer högre upp, isåfall nej. :(

justera bindningarna
Du ska nog flytta från andra hållet om du förstår vad jag menar? Lär sitta med någon skruv längre upp som gör att du kan justera vart du vill ha toe strapen placerad. Har varit så på de hyrbindningar från salomon som jag skruvat på och tycker att jag känner igen designen mkt från dem.

justera bindningarna
gurring sa:
Du ska nog flytta från andra hållet om du förstår vad jag menar? Lär sitta med någon skruv längre upp som gör att du kan justera vart du vill ha toe strapen placerad. Har varit så på de hyrbindningar från salomon som jag skruvat på och tycker att jag känner igen designen mkt från dem.
Du menar att man kan justera så att man flyttar den "vadderade" delen. Går inte, finns en skruv längre upp men den är enbart till spännet för byte av den.ska ta en bättre bild när jag kommer hem.

justera bindningarna
obs klipp inte av nedre delen, där sitter ju "stoppet"
Går det inte justera på den sidan kanske det går att justera på andra sidan?
Vilket märke är det på bindningen?

justera bindningarna
SP är tillrar av bindningarna. Har sökt på internet utan att hitta något. Imorgon drar jag till sälen ikväll måste jag klippa dom. Detta är antagligen riktiga budget grejer så jag tror inte det spelar någon roll om jag klipper bort den delen som kommer att skjuta ut.

Tillbaka
Topp