Justera pjäxstorlek för Völkl RTM 84

Pistgubbe

Medlem
På Völkl RTM 84 sitter ju bindningarna på en skena och det finns en liten lucka mitt under pjäxan där man (till synes enkelt) kan justera bindningen i längsled. Förstår dock inte vad man skall ha för verktyg för att vrida de två "kugghjulen". Hur gör man?

Senast ändrad:
Prova att lyfta luckan och vrid den den motsols. sen ska det nog gå att skjuta ihop eller dra isär bindningen för hand.

(om jag inte missminner mig)

När du lyfter på luckan så har du 2 skruvar, den ena sitter innanför kugghjulen. Ta en stjärnmejsel och skruva på den andra skruven för att justera storleken.

Tillräckligt svårt för oss båda tydligen :)

Men visst, du vann, jag kunde hittat din tråd. Jag gjorde dock ett seriöst försök att söka.

Var inte din oförmåga att hitta min gamla tråd jag syftade på ... utan våra gemensamma svårigheter att hitta lösningen på detta komplexa tekniska problem! Var inledningsvis övertygad om att det krävdes någon form av verktyg att sätta i kuggarna! :-)

/MM

Jag också! Hyrde ett par i Hemsedal och skulle låna ut dem till en kompis med annan pjäxstorlek. Vi stod där som fån med skruvmejseln och kunde inta fattat hur man skulle göra. Nu köpte jag ett par och fick hem dem rätt inställda för mig, men ville ändå ha gåtans svar. Tittade igen och förstod inte nu heller. När jag nu vet det är det otroligt genant. Så löjligt enkelt.

Tillbaka
Topp