Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Justera utrustningen isf åktekniken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glidaren" data-source="post: 1097350" data-attributes="member: 164796"><p>Intressanta tankar ni båda för, för visst ska materialet vara anpassat för varje åkare och inställning av pjäxor är antagligen mycket viktigt. Men nog tror jag de flesta av oss kan köra pjäxan med noll/neutral canting.</p><p>Men visst finns där undantag. Tror nog hårdhet och vinkeln i skaftet/fram bak är viktigare för majoriteten.</p><p></p><p>Att tränare ibland är föräldrar kanske kan vara ett problem, om de tror att de kan mer, än de faktiskt kan samtidigt måste man beundra människor som ställer upp för alla kids.</p><p>Att vissa föräldrar fokar mer på sina egna barn är väl bara mänskligt (men tråkigt) frågan är hur kommer man åt detta, när det är ett mänskligt beteende. Titta på vad politiker gör, de jobbar hårdast för vad de själva brinner för och kanske får ett visst tunnelseende för vilka problem deras åsikt medför.</p><p></p><p>För skidåkande kids ska vi då låta materialet styra deras självförtroende/känsla som det gör (tror jag, enligt kompisar i race-branschen) och börja tidigt med den sista pusselbiten istället för att träna åkning. Allt från vinklar, kuler, hopp och annat skoj och om någon efter det inte fixar situationerna, mixa med utrustningen (inte speciella fall) eller köpa nya lagg.</p><p>Ok ska erkänna att jag aldrig haft tid eller pengar för prylar, så jag talar ur en ganska subjektivt vinkel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glidaren, post: 1097350, member: 164796"] Intressanta tankar ni båda för, för visst ska materialet vara anpassat för varje åkare och inställning av pjäxor är antagligen mycket viktigt. Men nog tror jag de flesta av oss kan köra pjäxan med noll/neutral canting. Men visst finns där undantag. Tror nog hårdhet och vinkeln i skaftet/fram bak är viktigare för majoriteten. Att tränare ibland är föräldrar kanske kan vara ett problem, om de tror att de kan mer, än de faktiskt kan samtidigt måste man beundra människor som ställer upp för alla kids. Att vissa föräldrar fokar mer på sina egna barn är väl bara mänskligt (men tråkigt) frågan är hur kommer man åt detta, när det är ett mänskligt beteende. Titta på vad politiker gör, de jobbar hårdast för vad de själva brinner för och kanske får ett visst tunnelseende för vilka problem deras åsikt medför. För skidåkande kids ska vi då låta materialet styra deras självförtroende/känsla som det gör (tror jag, enligt kompisar i race-branschen) och börja tidigt med den sista pusselbiten istället för att träna åkning. Allt från vinklar, kuler, hopp och annat skoj och om någon efter det inte fixar situationerna, mixa med utrustningen (inte speciella fall) eller köpa nya lagg. Ok ska erkänna att jag aldrig haft tid eller pengar för prylar, så jag talar ur en ganska subjektivt vinkel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Justera utrustningen isf åktekniken
Tillbaka
Topp