Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Justera utrustningen isf åktekniken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glidaren" data-source="post: 1097437" data-attributes="member: 164796"><p>Du har självklart rätt zupermac i det du säger, med dina förklaringsmodeller. Men känns som du kör lite defensivt och stannar på din planhalva.</p><p>Jag tror detta är ett vanligt problem, tror man på något så vill man bara belysa detta. Jag kan tänka mig detta är vanligt i en slalomklubb (utan att varit med i någon) man predikar sin syn utan att våga titta sig i spegeln och fråga sig. Är detta rätta vägen?</p><p>Jag säger inte att du har fel, utan jag håller med dig till 100% i allt du säger, med dina motiveringar.</p><p>Jag tycker det skulle vara kul att höra hur du ser på ditt tankesätt som har erfarenhet av att mixtra med utrustning, om du skulle vara kritisk till det du själv tror på.</p><p>För att bredda min egen kunskap, hur skulle du tänka om dessa tankar, om du nu var lite kritisk mot det du förespråkar.</p><p>Mer kil bakom vaden! finns det inte en risk att man får knät för långt fram?</p><p>Jag tycker mig läst om låst fotled någonstans och orsaken var att åkarna hade för stor vinkel i skaftet.</p><p>Vad är det som gör att en vanligt skapt avancerade skidåkare faktiskt hamnar (mig själv inkl) för långt bak på skidan? Om det nu kan fixas med utrustning, perfekt. Men om felet sitter hos mig (tror jag), vad ska jag då focka på)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glidaren, post: 1097437, member: 164796"] Du har självklart rätt zupermac i det du säger, med dina förklaringsmodeller. Men känns som du kör lite defensivt och stannar på din planhalva. Jag tror detta är ett vanligt problem, tror man på något så vill man bara belysa detta. Jag kan tänka mig detta är vanligt i en slalomklubb (utan att varit med i någon) man predikar sin syn utan att våga titta sig i spegeln och fråga sig. Är detta rätta vägen? Jag säger inte att du har fel, utan jag håller med dig till 100% i allt du säger, med dina motiveringar. Jag tycker det skulle vara kul att höra hur du ser på ditt tankesätt som har erfarenhet av att mixtra med utrustning, om du skulle vara kritisk till det du själv tror på. För att bredda min egen kunskap, hur skulle du tänka om dessa tankar, om du nu var lite kritisk mot det du förespråkar. Mer kil bakom vaden! finns det inte en risk att man får knät för långt fram? Jag tycker mig läst om låst fotled någonstans och orsaken var att åkarna hade för stor vinkel i skaftet. Vad är det som gör att en vanligt skapt avancerade skidåkare faktiskt hamnar (mig själv inkl) för långt bak på skidan? Om det nu kan fixas med utrustning, perfekt. Men om felet sitter hos mig (tror jag), vad ska jag då focka på) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Justera utrustningen isf åktekniken
Tillbaka
Topp