Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Justera utrustningen isf åktekniken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1097602" data-attributes="member: 49784"><p><em>Tejp är endast för test och är ingen permanent lösning.</em></p><p></p><p>I det här fallet gjorde man nog rätt genom att testtejpa men jag skulle inte råda till det om alla leder sitter på sin plats. Alltså, testtejpa endast om något är "fel" rent kroppsligt. Annars får man fila lite mer på åktekniken.</p><p></p><p>Om jag förstått det hela rätt. Sitter knät i lod med mitten av dojan när man gör en knäböj så behövs väl ingen tejp eller planing?</p><p></p><p>Kilen används för att man vill att åkaren ska komma fram i sin position. </p><p></p><p>Om du tror att du har för mycket vikt åt ena eller andra hållet. Prova t ex att hasa ned för pisten med tvärställda skidor.</p><p>- bakvikt - hasar man bakåt</p><p>- framvikt - hasar man frammåt</p><p>När du hasar rakt ner har du jämvikt.</p><p></p><p><em>Jag är inget proffs på det här. Det finns andra här på forumet som kan mycket mer.</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1097602, member: 49784"] [i]Tejp är endast för test och är ingen permanent lösning.[/i] I det här fallet gjorde man nog rätt genom att testtejpa men jag skulle inte råda till det om alla leder sitter på sin plats. Alltså, testtejpa endast om något är "fel" rent kroppsligt. Annars får man fila lite mer på åktekniken. Om jag förstått det hela rätt. Sitter knät i lod med mitten av dojan när man gör en knäböj så behövs väl ingen tejp eller planing? Kilen används för att man vill att åkaren ska komma fram i sin position. Om du tror att du har för mycket vikt åt ena eller andra hållet. Prova t ex att hasa ned för pisten med tvärställda skidor. - bakvikt - hasar man bakåt - framvikt - hasar man frammåt När du hasar rakt ner har du jämvikt. [i]Jag är inget proffs på det här. Det finns andra här på forumet som kan mycket mer.[/i] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Justera utrustningen isf åktekniken
Tillbaka
Topp