Justering av ett par HEAD raptor 115 rs

Lisa1234

Ny medlem
Efter ett antal timmar i affären kom jag ut med ett par HEAD raptor 115 rs, vilket visade sig vara de pjäxor som satt bäst på min fot (gillar när pjäxorna sitter tajt och hälen inte glappar). Hade egentligen inte alls tänkt mig ett par racingpjäxor men det slutade med dessa eftersom de kändes skönast på. Att jag mer är en allroundåkare än racingåkare är ju en annan sak, men det spelar kanske inte någon roll?! (Så här i efterhand låter HEADs Dream 10.5 eller 12.5 som om de mer skulle fylla mitt syfte med åkningen bättre, men så har jag ju inte provat dessa och vet inte hur de sitter på foten och framförallt inte över min mycket smala hälsena.)

Men i o m att jag nu har ett par HEAD raptor 115 rs är den stora frågan om och hur jag nu ska justera pjäxorna inför säsongen då jag i a f kommer att åka två stycken veckor i stort sett bara offpiste? Jag är en bra åkare som dock inte orkat sätta mig in i djungeln av flex och dyl. Pjäxorna mina går ju att justera ner i flex (från 115 till 105) och är det ett smart drag att göra? Finns det något annat som jag dessutom borde tänka på?

Senast ändrad:
Prova att åka i dom först, sen kan du fundera på om dom är för hårda eller för mjuka. Du behöver absolut inte justera dom något speciellt just för offpiståkning.

Tror dock att dina pjäxor är i det mjukaste läget från kartong, det var iaf mina 120 RD. Kanske är annorlunda på dom mjukare.

Har själv ett par RS120 men valde mellan dem och RS110( Förra årets model). Om jag minns rätt så kommer skon men den mjukaste inställningen ur kartong.

Men precis som Utter säger prova . skallet blir ju styvare om det är kallt när du åker.

Tillbaka
Topp