Justering tådel Duke

BajenMatte

Aktiv medlem
Justering tådel Duke
Jag har köpt mig ett par beggade skidor med Duke EPF 13/14 monterade. När jag prövar med mina pjäxor (BD Factor med lite gåvänligt gummi indertill, ej Techinserts) så är det ett glapp i tådelen i höjdled på säkert 2-3 mm. Det känns ju inte rätt men jag hittar inte hur jag ska justera detta. Har inte någon manual och på nätet hittar jag inte heller någon av liabilityskäl. Återstår då detta eminenta forum med en närmast kritisk massa av prylvetenskap.

Frågan är alltså: Kan jag ställa in Dukens tådel i höjdled så att spelet mellan pjäxans läpp och bindningen blir mininmalt och i så fall hur?

/Mattias

Justering tådel Duke
Längst fram på tådelen , längst ner finns det att skruva på! Basically förlängningen av den metallpinne som AFDn sitter fast i. För rätt avstånd, vik en pappersremsa, när du kan dra ur den undre halvan utan att den övre hänger med är du on the money.

Bra att justera, riktigt många som missar det! Ger taskig respons med glapp och taskig utlösning med för tight.

Justering tådel Duke
Tack så mycket för svaret! Det fungerade perfekt. Missade den lille rackarn när jag kollade första gången! Och så fick jag lära mig vad AFD är. Men vad står det för? Veckans nördfråga alltså: AFD=?.

Tillbaka
Topp