K2 Brigade Hjälp!

EricS-700

Ny medlem
K2 Brigade Hjälp!
Hej har nyss köpt en k2 brigade. Det är en bräda med rocker osv och står att det ska vara twin. Men så kolla jag på en recention på en hemsida där det stod att det var mer av en direktionell shape. Då är ju min fråga om så verkligen är fallet för då lämnar jag tillbaks den. Vet att setupen är 1" bak men det går att fixa. Är det någon som vet om det är äkta twin eller inte? Funkar den bra i hopp om man ställer bindningarna i mitten?

Ps. ser själv inte att den är direktionell.

Tacksam för svar!
/eric

Senast ändrad:
K2 Brigade Hjälp!
K2's hemsida säger: "SHAPE: SETBACK TWIN, DUAL PROGRESSIVE"
dual progressive betyder ju att det inte är radial sidecut/sidoskärning med andra ord tycker jag nog inte den borde kallas twin eftersom den inte är exakt lika da. Antagligen betyder da setback twin hos dem att setbacken är anpassad till den progressiva sidoskärningen - om det ocksa betyder att flexet inte är helt true twin utan ocksa directional är ju oklart....

K2 Brigade Hjälp!
hehe, shit, "twin-like", vettefan om flexet, skulle nog tro att det inte e twin, ngt directional flex e det nog, men det behover inte vara en nackdel. Min jeremyjones e ocksa twinlike och directional, men den funkar att jibba om man vill det!

Senast ändrad:
K2 Brigade Hjälp!
Jeremy Jones - hehe du kör hårt med stars n stripes alltså ;D
aaah men där har vi den... jag satt när jag skrev inlägget och funderade på vad det kunde tänkas finnas för motsatt bräda till min custom X (directional shape, twin flex) och där sitter den ju JJ är alltså twin shape och dir flex...märker man något av det? jag är lite sugen pa att testa twin shape och dir flex i pipe... tror det skulle kunna rulla bra...

K2 Brigade Hjälp!
Aha tack så mycket för svaren! Får nog lämna tillbaks den då tror jag. Jag har dessutom försökt mätt själv på brädan och tycker mig få fram att tailen är någon millimeter bredare än nosen kan detta var möjligt?!
Flexet känns ganska mjukt men det är möjligt att det är hårdare i tailen. Väldigt konstigt att dom kallar det twin om det är exakt lika!!

K2 Brigade Hjälp!
försöker känna lite på flexet och får för mig att tailen är hårdare förresten kanske har brädan direktionellt flex. är ju lite svårt känna när man inte testat.

K2 Brigade Hjälp!
troligt vis directinal flex, med som du säger styvare tail, ganska vanligt speciellt om du har setback vilket lägger lite extra vikt på bakdelen. Sen om det e bredare tail eller inte kan jag inte säga, men brukar ju va motsatsen, bred nos smal tail..

K2 Brigade Hjälp!
Någon som provat K2 Brigade och kan säga om den är något att ha? Åker pist och lite lössnö, ingen park.

Går att köpa billigt men är det något att ha?

K2 Brigade Hjälp!
magnil sa:
Någon som provat K2 Brigade och kan säga om den är något att ha? Åker pist och lite lössnö, ingen park.

Går att köpa billigt men är det något att ha?
Åker du pist och lössnö skulle jag tro den är bra! K2 gör ju bra brädor och den ska ju vara stöttålig. jag vet dock inte hur det funkar när det är flat + rocker i pisten, men borde vara bra i lössnö!
ska i alla fall lämna tillbaks min och har ej testat den så kan inte säga säkert :(

Jag köpte en airobic i stället!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp