K2 Darkside för småtrött tjockis?

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Hur tror ni som kört på K2 Darkside att dom fungerar för en småtrött, småbarnsfar på 95 pannor (som normalt sett inte är helt usel på att klämma lagg)?

Idag kör jag på förra modellen av Legend Pro (194 cm) som vardagslagg och är på jakt efter några surfiga, glada och skogsvänliga fetingar som komplement.

Jag har även ett par Nordica Blower som jag gillar, men dom är lite väl allround för att komplettera Pro Ridern. Jag kan tänka mig en mer puderspecifik skapelse i stället.

Vad sägs? Funkar Darkside (i 188 cm) för någon min storlek?

Jag har bara sett K2 Darkside på bild ... så du får ta min synpunkter för vad de är!

Helt klart är att mer eller mindre trötta gubbar behöver feta mjuka skidor för att kompensera sin (eventuellt) bristande spänst. Jag tror Darkside kan vara ett mycket bra val som puderskida om man vill ha ett lättmanövrerat ekipage. Konstruktionen med normalt spann i kombination med tiprocker ger en skida som även fungerar acceptabelt utanför de bottenlösa partierna. Jag har ett par K2 Hardside som i grunden har samma konstruktion och en fetare och mjukare variant av denna skida (vilket jag tror Darkside är) kan vara exakt vad du söker.

Läs MnOs skidtest!

/MM

Jafan, det låter precis som det gubben behöver. Tack för tipset om testet, i vanlig ordning makalöst matigt. Fattar inte hur jag lyckats missa det i år.

Sen så är givetvis 188:an är slutsåld där dom går att köpa till rimligt pris. Mutter, mutter och välkommen åter 2011...

Tillbaka
Topp