K2 Disorderly bröts på första hoppet

• Trådstartare Trådstartare user62594
  • Start datum Start datum
U

user62594

Guest
Som Rubriken säger, skulle inviga mina nya disorderly 09/10 idag på ett vanligt bc hopp.
Kör 2 test jump och bestämmer mig sedan för att köra en backflip, sjunker ihop på kickern och kommer inte runt ordentligt och plantar med båda tip'arna i snön.
Den ena skidan klarar sig hur bra som helst medans den andra bryts rakt av i mitten mellan bindning och tip.

Köpte dem av Sport Conrad och vette fan hur garantin funkar i utlandet? tror ni dom kan reklameras? Eller är jag körd?

Har skickat iväg ett mail till dom. Har kvar alla uppgifter, kvitto, mail etc så man tycker juh att det inte ska vara något problem.

//DB

Du lär ju få ett par nya! Mina har fungerat stört bra hittils

Korkskruvarn sa:
inte säkert, för att reklamera krävs ju att det är något fel på skidan. och som jag förstår det så ramlade du rätt så hårt och alla skidor kan knäckas.
det som ja vet fungerar är att ta det på sin försäkring!

jhei sa:
Korkskruvarn sa:
inte säkert, för att reklamera krävs ju att det är något fel på skidan. och som jag förstår det så ramlade du rätt så hårt och alla skidor kan knäckas.
det som ja vet fungerar är att ta det på sin försäkring!
"Please check your parcel, immediately on receipt, for completeness and intactness. Please reclaim any kind of damage directly to the courier. Please do also inform us about any inconveniences. We will try to provide replacement for damaged items as soon as possible."

Står det på ordern när jag beställde skidorna, alltså grejen va att jag landade inte med all min vikt på tip'en, jag tar som sagt i med magen innan skidorna träffade marken. Dessutom är juh Disorderly gjorde för att vara mycket slitstarka för att man just ska kunna köra butters etc. Kan ha vart fabriks fel på den.

Men hur som helst, hoppas på att jag kan reklamera skidorna, annars så ryker resten av säsongen.

Jag har kraschat flera ggr med mina disorderly och trott att dom gått av men det har dom inte har funkat jätte bra.
och som jhei sa så kan ju alla skidor knäckas.
Hoppas du lyckas med din reklamation :)

Även om du får den reklamerad får du nog vänta en månad innan du får nya.
bättre att betala lite mer och kunna gå in till sin lokala handlare och diskutera än maila till ett företag långt nere i tyskland
personlig kontakt är mycket lättare

Knappast en reklamation, dom gick av för att du hade sönder dom. Landar du med spetsarna neråt i backen så är det klart att dom kan gå av.

"Please check your parcel, immediately on receipt, for completeness and intactness. Please reclaim any kind of damage directly to the courier. Please do also inform us about any inconveniences. We will try to provide replacement for damaged items as soon as possible."

Det där betyder ju bara att du ska checka att skidorna inte blivit skadade under transport. Det har ju inget att göra med reklamation efter att du använt prylarna.

Sant men man tycker ju att en skida som är gjord för att utsättas för extrema butters och hårda landningar ej ska gå av på invignings hoppet.

Senast ändrad:
Jag körde in i en bergvägg i 300 km/h med min Jeep första åkturen. Den skulle enligt försäljaren vara väldigt tålig och klara extrema körförhållanden men den gick sönder. Jag ska få den reklamerad.

MattiasSt sa:
Jag körde in i en bergvägg i 300 km/h med min Jeep första åkturen. Den skulle enligt försäljaren vara väldigt tålig och klara extrema körförhållanden men den gick sönder. Jag ska få den reklamerad.
Kyligt där hehehe :D

Har du inte fått svar än?

Senast ändrad:
Tråkigt, ingen reklamation. Sista gången man köper utomlands for sure.
However kunde dom vara schyssta och ge mig ett par nya för ett "Special discounted price"

Enligt konsumentverket så gäller följande inom Sverige:

"Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början."
http://www.konsumentverket.se/Nyhet...nsumentverket/Om-du-vill-gora-en-reklamation/

Nu råkade du ju orsaka att dom gick sönder, men leverantören av skidorna kanske ändå skulle kunna avgöra om dom skulle tåla det eller inte. Det är inte försäljaren som ska svara på det. Det jag hänvisar till är vad som gäller vid köp i Sverige.

Hur detta står sig mot köp från utlandet kan jag inte säga, men jag skulle alltid göra försök att reklamera. Kolla med konsumentverket, kan vara värt ett försök iaf.

Senast ändrad:
En sak som är värt att veta är att det är inte butikens fel att skidan är paj. Butiken är bara en mellanhand. Man kan lämna in skidan i vilken butik som helst som säljer en likadan. Det är inte heller butiken som bestämmer om det är en godkänd reklamation, det är leverantören.

Tillbaka
Topp