K2 Disorderly

• Trådstartare Trådstartare snosan_91
  • Start datum Start datum
S

snosan_91

Guest
K2 Disorderly
Hej!

Funderar på att köpa ett par K2 Disorderly då jag inte bara vill ha ett par fetingar! vill ha ett par roliga skidor till rimligt pris som jag har mer nöje att åka i pisten med.

Och nu till saken. Vad tror ni jag ska ha för längd på de isf? har att välja mellan 169 och 179cm. Och är det någon som har provat de? jag har en ganska aggresiv åkstil och trycker gärna på.

Är 180cm lång och väger 70kg.

Btw..
Skapar en egen tråd eftersom jag får mer och bättre svar på min fråga då! så skriv inte att det finns 10000 sånna här trådar tack! :)

/JN

K2 Disorderly
169 eller 179 ? det är frågan !???:P

vill du ha kul och leka med den så kör på 169, lättare att snurra och du har mer kontrall över den !!!

K2 Disorderly
kommi sa:
169 eller 179 ? det är frågan !???:P

vill du ha kul och leka med den så kör på 169, lättare att snurra och du har mer kontrall över den !!!
hmm tycker att man får mer kontroll med längre skidor.. Men om jag var d uså skulle jag ta 179.

K2 Disorderly
Citerat från senast numret av åka skidor:
"En avancerad skida som fungerar bra över hela berget: park, pist och offpist. Men de är ganska tunga och för att snurra i luften krävs en åkare med kraft. Ser man till priset och vilken bindning som ingår måste man säga att det är ett fynd. FÖR VEM: Duktiga åkare, eller i alla fall de med kraft eller tyngd, som vill ha en twintip för hela berget"

Har inte provat disorderly personligen, men jag gillar k2 skidor i allmänhet. Många allround-modeller. Jag tycker nog att du ska köpa den längre sizen. Känns som hellre för långa än för korta. När man mognar vill man hellre åka offpist å då ska man ha längre skidor.

Men har du inga intentions att i framtiden åka puder så är det kanske inte nödvändigt.

K2 Disorderly
tack för svaren! Blir nog 179.

Kan informera er om att jag har ett par offpistskidor som jag använder mycket utanför pisten! Vill helst ha ett par skidor som är roliga för pisten

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp