K2 Eighty Seven

K2 Eighty Seven
Har kört den en hel del förra säsongen. Rikigt nice carving off pist combo med rätta och moderna lite bredare mått. Frun körde motsvarande dam (wildheart).

Trepalle back country, Livigno, innan covid körde iväg oss.

Bilagor

• 84382171_10212281251226870_170514324819804160_o.jpg
    84382171_10212281251226870_170514324819804160_o.jpg
    205.4 KB · Besök: 282
K2 Eighty Seven
Har kört den en hel del förra säsongen. Rikigt nice carving off pist combo med rätta och moderna lite bredare mått. Frun körde motsvarande dam (wildheart).

Trepalle back country, Livigno, innan covid körde iväg oss.

Tack! Det låter ju riktigt bra, skulle du säga att den är jämförbar med exempelvis Jones hovercraft?

Vilken längd skulle du rekommendera åt en kille på 170cm som väger 70kg? 150 eller 155?

K2 Eighty Seven
Tack! Det låter ju riktigt bra, skulle du säga att den är jämförbar med exempelvis Jones hovercraft?

Vilken längd skulle du rekommendera åt en kille på 170cm som väger 70kg? 150 eller 155?
Skulle nog säga lite mer traditionell och något mer pistorienterad. Min fru hade 146 wildheart för pist-offpist dagarna och hovercraft 150 för off pist-pistdagarna.
Jag körde 155, något längre och tyngre än dig. Båda fungerar nog för dig men lite mer flyt i 155.

K2 Eighty Seven
Hej! Jag har ägt en Hovercraft 160 årsmodell 2014 och en 87 155 årsmodell 2018. De är båda uppe i topp 3 bland brädorna jag ägt och åkt, och har båda sina tillkortakommanden. De är också i min mening väldigt olika brädor, åtminstone i den version av Hovercraft jag ägde.

Hovyn är för mycket större svängar, hög fart och för att utmana dig själv om du vill åka switch. :) Mellan björkarna i Kittelfjäll fick jag emellertid kämpa som en gnu för att vräka om kring den - men de ska ha gjort den lite mer manövrerbar sedan dess.

87:an Axelsson är en väldigt allsidig och ROLIG bräda! Den kan göra dett mesta, i alla fall det som en nolla som jag kan utsätta den för. Du kan cruisa, carva, hoppa, åka switch, "smöra"...kanske rentav jibba om jag hade vågat. Men jag fann ett tillkortakommande även med den, och det var isen i Järvsö förra vintern. Det var inge kul alls. Jag upplevde att den inte riktigt hade så bra bett som jag hade önskat i våra normala svenska skitförhållanden. Jag kände inte heller att den var så stabil som jag hade önskat när man drog på lite. Mvh kaninhjärtat.

Jag: intermediate, 187cm, 85kg, mondo 285mm. Stance vanligen 58-60cm och jag experimenterar MYCKET med vinklar. Har kört brädorna med Nitro Phantom 2015 L (Hovy) resp Burton Cartel Re:Flex 2018 M (87).

Hoppas att det kan bidra med något

K2 Eighty Seven
Tack för detta utförliga svar, den verkar ju vara en riktig toppenbräda med andra ord.

Har ni koll på om några stora förändringar gjorts i årsmodellerna sedan den kom -16/17?

K2 Eighty Seven
En toppenbräda...tills du hamnar i isiga förhållanden. ;) Ja, den har ändrats - första och andra året var den camrocker, men någonstans på vägen blev den full camber. Vilket gissningsvis gjorde den lite mindre lekful och gav den lite mer kraft och kantgrepp. Alla andra stats ser exakt likadana ut.

K2 Eighty Seven
:-) Tror K2 kallar den camrock men, såsom White Lines skriver i sin review, är den "mostly camber". Undviker is ganska framgångsrikt men ibland måste man bita ihop på väg till off pisten. Förra säsongen var en hel del piståkning i januari i alperna och då var vi ganska nöjda att ha köpt 155cm 87 och 146 cm wildheart. Libtec Orca, Korua Dart och Nitro Quiver 149 (wow) fick jobba senare i pudret.

Tillbaka
Topp