K2 extreme 09/10 problem

stompit

Ny medlem
K2 extreme 09/10 problem
jag köpte ett par K2 extreme 09/10 på sport-conrad.de strax innan julen, efter 1 åk så har ovansidan på båda skidorna skadats väldigt mycket. det ser i princip ut som att någon stått och skrapat med en kniv på kanten av skidorna, och eftersom det endå är en parkskida så tycker inte jag att det ska komma sånna här skador efter 1 dag i parken... frågan är då om sport-conrad tar i mot en reklamation eller om det inte är någon mening att försöka? har det blivigt såhär för någon fler med samma skidor?

K2 extreme 09/10 problem
okej, men det kan ju fan inte vara så att skidorna ska i princip gå sönder efter 1 dags skidåkning? någonting måste man kunna göra?

K2 extreme 09/10 problem
mina blev exakt så också! det är inget som stör min åkning dock. Och efter 3 dar så är dom sönder till max och går inte att ta sönder mer(låter kanske lite fel men det är max max max 1 centimeter som försvinner9. Jag störde mig skit mycket på det förut och blev skit missnöjd, nu märker jag inte att dom är sönder alls..

K2 extreme 09/10 problem
Finns 3 sätt att motverka repor på ovansidan.

1. Slå inte ihop skidorna
2. Runda av metallkanterna
3. Runda av ovansidans kanter med en fil. (Rekommenderas inte då garantin kan sluta gälla)

Avrundad ovansida gör att ovansidan har mindre tendens att spricka då den runda formen har bättre struktur än fyrkantig.

Repor på ovansidan påverkar inte prestandan märkvärt och skidan blir lättare ;)

K2 extreme 09/10 problem
stompit sa:
okej, men det kan ju fan inte vara så att skidorna ska i princip gå sönder efter 1 dags skidåkning? någonting måste man kunna göra?
Dom är ju inte sönder, bara repiga?
Om du köper en ny bil så är den inte sönder för att du repar den, inte heller kan du reklamera den då. Så varför skulle du kunna göra det med ett par skidor?

K2 extreme 09/10 problem
Men dom har väl inte gått sönder som Utter säger? Bara att de är lite fulare :P

Senast redigerad av en moderator:
K2 extreme 09/10 problem
Utter sa:
stompit sa:
Dom är ju inte sönder, bara repiga?
Om du köper en ny bil så är den inte sönder för att du repar den, inte heller kan du reklamera den då. Så varför skulle du kunna göra det med ett par skidor?
jag ska posta en bild men jag syftade inte på att dom blev repiga, grejen jag syftade på var att kanterna på skidorna skalats av..

K2 extreme 09/10 problem
Äh, mesigt. Börjar man grina för detta ska man inte ha skidor. Slitage är sådant man får räkna med, särskilt vid parkåkning. Dessutom så åker du inte med ovansidan. Köp nya då.

K2 extreme 09/10 problem
Misterister sa:
Äh, mesigt. Börjar man grina för detta ska man inte ha skidor. Slitage är sådant man får räkna med, särskilt vid parkåkning. Dessutom så åker du inte med ovansidan. Köp nya då.
jag börjar verkligen inte grina, min enda fråga var om det fanns någon chans att reklamera för en sån här sak. men tack för din synpunkt mister.. :)

Tillbaka
Topp