K2 Fujative 07/08 beställt

jag har monterat mina twintips 1,5 cm fram på skidan för mer balans och skönare känsla .. däremot lite skillnad när man "trixar"

corecenter är k2s uppskattade mitt på skidan dvs. dom tycker inte man skall montera längre fram.. typ skidans optimala mitt. Tror corecenter på mina gamla PE är nån cm bakom truce center. Tycker du ska mntera core.

får jag bara fråga varför du beställde där ifrån? det är ju inte så jättebilligt, du måste ju betala ganska fet frakt, plus att det troligtvis kommer komma till 25% i moms.

montera corecenter.

hellbergarn sa:
får jag bara fråga varför du beställde där ifrån? det är ju inte så jättebilligt, du måste ju betala ganska fet frakt, plus att det troligtvis kommer komma till 25% i moms.

montera corecenter.
Frakten brukar inte vara så fasligt mkt, några hundra kronor.
Tullen kollar inte alla paket som kommer in, om man har tur slipper man både tulla och skatta.
Men du har rätt det kan bli rätt dyrt, det hade varit säkrare att beställa från S-C, men det är ju lätt att vara efterklok också...

Som jonathan-o säger så bör corecenter vara det, alltså där själva kärnan i skidan sitter, där det "ska" vara optimalt att montera i förhållande till skidans uppbyggnad.
Och Truecenter är väl den riktiga mitten med mått mätt.

Senast ändrad:
okok..ja kör också fujatives...eeh inte heelt ovanligt kanske hehe...
Core e där skidan e som smalast alltså core center = mittmontering, mid sole = bakmonterat...Hur du ska ha dom monterade e ju egentligen up to you å din åkning men eftersom just den här skidan har båda markeringar utsatta + en skala mellan, e d inga probs :) Du ska va mycket i parken säger du...då tycker la många at du kanske bör mittmontera eftersom d medför bättre balans vid rotationer t.ex....men, ja tänker mer;skarru köra nåt i pist eller framför allt offpist (joorå e rikktit fint me dom skidorna) också? Isf e inte mittmontering att rekomendera asså...då får du jobba järnet å lägga mycke bakhäng för att undvika att tipen dyker, å måste du tänka på d en massa blir ju kontrollen över skidorna sämre också.. Tänk också på att midjan e framflyttad...sååå för att summera litte lätt...mitt råd, å komigen ja kör samma skida ;) hehe...e att du bör fundera över något mittemellan...varken mittmontering eller bakmontering...kör på några cm + tyckker ja...ja ska la säga att ja inte e nån storjibber, alla grabbar me attityd e ju i vägen jämt haha...men ja gör d å d e gött å funkar fint överallt

Senast ändrad:
Om du vill montera EXAKT i MITTEN på skidan ska du INTE gå efter markerade linjerna. be dom mäta och markera ut mitten själva. När dom trycker linjerna/markeringarna så kan det vara så att det blir lite snett m.m så markeringarna inte stämmer.

Om du kör 80% park så är det ganska självklart, I alla fall för mig att du kör en exakt mittmontering. kanske nån cm bakom mitten om du ångrar dig sen och inte åker lika mycket park.

Tack foer alla svar, det uppskattas verkligen. Jag bestaellde btw inte ifran den sidan utan jag laenkade till den om en del kanske inte visste hur arets modell ser ut. Aer i thailand nu och naer jag ar hemma laer ju skidorna ha kommit fram :D saywhat: med andra ord saeger du att jag borde koera core center? Foer om jag fattat ratt enligt vad alla andra skriver sa ar core center inte exakt TRUE center utan mitt emellan true och bakmonterat? Har jag fattat raett eller har jag laest din text lite for snabbt? god jul pa er alla btw. FIrade jul med stekhet sol och massa badande. Kanndes fett weird:P

Precis, core center är inte exakt mittmonterat utan någon/några(beroende på modell) cm bakom. kör core center kommer funka utmärkt för dig!

edit: om du vill veta hur mycke som skiljer mellan true center å core center är det juh bara att
mäta å kolla själv, true center = exakt mitten utav skidan.

Senast ändrad:
Hur ska man ha om man ska åka lite mer i pisten och offpisten och inte lika mycket i parken?

Har jag fattat rätt om jag säger att man ska ha mid sole?

Tillbaka
Topp