K2 Fujative Hjälp...

oZZe

Ny medlem
K2 Fujative Hjälp...
Är verkligen k2 fujative skidan sååå värdelös i pist som alla säger?funderar på att köpa ett par sånna men jag åker ju bara o små hoppar lite så det blir ju ganska mycket pist...vore sjysst om NÅN som åkt i pist med den o säga hur den är...(dom är mittmonterade)

K2 Fujative Hjälp...
Har provåkt en kompis och det gick bra. Inte att jämföra med bra pistskidor, men jag har åkt på pistskidor som varit betydligt sämre också för den delen...

K2 Fujative Hjälp...
ok dom e helt ok att åka i pisten med?kan jag dock ha ett par som e 159 långa med min längd på 173 o vikt på ca 60 kg? sägs ju att 159:orna ska vara runt 163 =)

K2 Fujative Hjälp...
Jag har ett par 169 och jag tycker inte det är nå fel på dom i pisten , är det isigt är det lite värre;)

K2 Fujative Hjälp...
Ozze - Jag kör på K2 Fujative, kört 2v i sverige och 1v i alperna med dem denna säsong. De är hur bra som helst i pist och även i offpist. Samt att de är riktigt lätta att jibba med. Såg att du är från Uppsala, så att köra dem i hoppet och railsen ute i Sunnerstabacken är klockrent.

En väldigt mjuk skida. Jag är 173 och kör på 169:orna. Väger 77kg
De kommer däremot med en bindning Marker 1100, som är riktigt kassa. Kan du byta upp dig - gör det!

K2 Fujative Hjälp...
jasså du e också härifrån J-hunden=) men dom skidorna e 159 går det ändå eller till min vikt o längd?

K2 Fujative Hjälp...
testade 04/05 modellen av salomons teneighty dom tyckte jag var riktigt bra i pisten e k2:s fujative ungefär jämnlika eller?

K2 Fujative Hjälp...
J-hunden har helt rätt.

Jag har kört på dem ett tag själv, känslan är nästan obeskrivlig. De är så otroligt sköna. Fujativen är mjuk och följsam och svänger snabbt, de är riktigt kvicka och svarar bra i pisten. Parken och pudret är skidan ännu bättre i, och personligen gillar jag den nästan mer i pudret än i parken. Ett råd är att köra på de längre varianterna, speciellt om du inte tänker i princip bosätta dig i parken. Fördelarna ligger i de längre varianterna, vilket jag har kännt, efter att ha provat både 169cm och 179cm. Jag valde 179an och är förövrigt 189cm lång och väger runt 70 kg.
Jag kör marker 12,00 Marker titanium på mina plank, och tycker än så länge att de är riktigt sköna.

En undebar skida helt enkelt, till ett riktigt bra pris därtill!

För din längd hade jag nog rekommenderat 169an, vilken bär dig lite bättre i pudret, plus att du får mer kant i backen i pisterna. Om du är en mindre avancerad åkare är nog 159an bra också, detta är dock mycket en smaksak.

Hang loose,
Erik

K2 Fujative Hjälp...
kör oxå på 179 och då kan jag lägga till att jag väger närmare 90 kg och har inga problem i pisten lr offpisten har även monterat dem vid corecenter(typ mitt monterat inte riktigt men nästan) och har inge problem alls med detta! dessutom är det en riktigt riktigt prisvärd skida nästintill omöjlig att ha sönder dels pga sitt mjuka flex och på den allmänt höga kvaliten hos K2.

K2 Fujative Hjälp...
skulle nog säga att 169 skulle vara bättre i längd. men jag gillar inte den skidan.... tokmjuk och wobblar rejält...och isgreppet är som alltid med k2 helt obefintligt.

1080 funkar bättre som allroundskida. kolla även in head mojo 80 (fast mittmontera inte om du ska ha dem som allroundskida) och scott p3.

K2 Fujative Hjälp...
Själv är jag väl en sisådär 174/5 lång, väger 53 kilo och kör på 169:an. Jag hoppar väl inte sådär väldans mycket men det blir en del, ett par 159:or verkar lite korta och mjuka för dig och med din vikt, särskilt som du inte tänker åka mycket park.
Kan man lägga dem på skär så piskar dem pist som tusan, går riktigt fort, ändå upplever jag dem som oerhört stabila inte alls så mjuka och fladdriga som en del säger. Beror kanske på åkstilen och på hur pass bra man är på att köra på kant.

offpist är dem väldigt sköna i, flyter hur bra som helst, jag har monterat 2 cm från mittmontering och kan ändå stå mitt på skidorna utan tyngden bak och ändå håller sig spetsarna flytande hur bra som helst.

De kan ibland upplevas som lite tunga när man hoppar men det får man ta.

Skidorna är kanon.

Tillbaka
Topp