K2 Fujative VS: Völkl Dogen

skolan_ork

Ny medlem
tja. nu till vintern ska jag ha nya lagg och det står emellan K2 Fujative och Völkl Dogen.
jag är 179 lång och väger 63kg.
brukar åka mest park och branta backar. men vill fortfarande kunna glida fram på blåa backar. vilken skida är bäst för mig då?
Ska beställa från www.sport-conrad.de och vill gärna ha några tips angående beställning också.
mvh: patrick

Jag säger bara völkl dogen! jag har beställt dom och jag tror de kommer bli feting bra! jag känner en som heter daniel och han säljer nya skidor och jag har köpt mina völkl dogen för bara 3200!
han har k2 för billigt pris också!

mvh tobbe

jag väljer mellan samma skidor och när jag pratade med alpingaraget om dom så sa dom att Dogen va bättre allround men pga. fujativens mjukhet så funkade lite bättre i parken men lite sämre när man åkte

hm , tycker du ska ha fujative !
Bättre och snyggare , funkar bäst i parken / pisten. har även hört att dom ska vara okej i offpisten.
Dogen mäter väl sig i pricip som fujisarna , dock dom är fulare !

skit i pisten!?!?!?!förr i tiden kunde man åka på trä plankor varför kan du inte åka i pisten nu..

n1.. völkl e softisch! :P men k2 måste jag säga faktiskt men ja jag vet ju inte hur du åker. k2 e bredare också så de e lite mer alloround. sen e de så att k2 äger völkl o då menar jag inte bättre men företaget k2 äger völkl. fan hur ska jag förklara detta.

Pise

fujativ känns tunga och lite otympliga därför tycker jag dogen. Jag test åkte dem i vintras och det var lätta ganska mjuka vilket gjorde dem väldigt roliga att åka omkring och jibba snöklumpar med han tyvär inte testa dem i några större kickers men de ska nog fungera utmärkt där

fast n1 e fujative fina då.. näääää.. men det är ju inte bara utseendet,..

Jag har precis köpt fujative. dom är nog bäst om du ska köra mycke park och rails, dom har extra tåliga stålkanter och belag. men om du vill svänga och hålla på tror jag att dogen är bättre, men tråkiga i designen jämfört med fujative.

Dogen fula? vettefan renare designt än så är ju hyfsat svårt att få, men men smaken är som baken.

Tror nog att du skulle uppskatta båda skidorna, tycker dogen känns ruggigt mjuk men å andra sidan så väger du inte mycket, och inte skidan heller för den delen..
Men fujativen är lite mer allround imo och lite stabilare med mer bred under foten och lite styvare konstruktion.

Tänkt på att båda är byggda i K2`s fabrik i china så du kommer åka på K2 vilket som :)

provade båda skidorna förra säsongen. fujativen kanske är den bästa skidan som någonsin gjorts. jag har utsatt mina skidor för prövningar ni bara kan drömma om och knappt ett spår utav detta finns.. Nu har jag även årets fujisar dessa har testas och resultatet är fantastiskt året skida är bättre än bäst! hårdare än fjol årets och väldigt stabil.. Provade som sagt dogen oxå... behöver jag säga mer än att jag hade sönder tre skidor..... völkl folket var sådär glada på mig efter den test dagen men va fan jag skulle ju pressa dem till max!!!

dogen har jag inte testat, men fujativen blir du garanterat inte missnöjd med. de duger till långsväng i pist och annars ganska aggressiv åkning, annars är ju detta en skida för backcountry, offpist och jibb. go for it!

Är det 06/07 modeller vi snackar eller?

jag väljer mellan fujative och dogen ja med.
Dogen är snyggast, och vad jag själv provat är dem mjukast också, har jag fel?
Sådan stor skillnad är det väll inte att om man tar Dogen så har man svårare i parken bara för att fujative är mer allround :P
Tkr det är dött lopp mellan de två skidorna.

Tillbaka
Topp