telehawk
Medlem
K2 Hardside vs Völkl Mantra
Hittade ett par 2011 K2 Hardside till rimligt pris i Åre, men undrar om de verkligen duger även i pisten? Alltså pisten i Åre, dvs ofta stenhård konstsnö. Har åkt på Völkl Mantra och gillar verkligen den, är det någon som vet hur Hardside är jämfört med Mantran, eller rent allmänt om den kan hantera även hård pist?? Att den funkar i offpist (i Åre där vi knappast får 1M puder) tvivlar jag inte på, men är tveksam om den är lika bra som Mantra i pist.
Såg även en tråd här om flera som delamierat just Hardside med Dynafitbindningar (främre bindning drog loss översta skiktet i skidan) - är det fler som haft problem med hållfastheten på Hardside? Jag kör telis med Black Diamond O1 och den har ju en ganska smal bas för montering - ungefär som Dynafints frambindning - så det gjorde mig lite orolig.
Postar detta både i pist och freeridekategorin eftersom det ligger lite mitt emellan (freerideskida i pisten..)
Tacksam för tips!
Såg även en tråd här om flera som delamierat just Hardside med Dynafitbindningar (främre bindning drog loss översta skiktet i skidan) - är det fler som haft problem med hållfastheten på Hardside? Jag kör telis med Black Diamond O1 och den har ju en ganska smal bas för montering - ungefär som Dynafints frambindning - så det gjorde mig lite orolig.
Postar detta både i pist och freeridekategorin eftersom det ligger lite mitt emellan (freerideskida i pisten..)
Tacksam för tips!