Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Hardside till medelåkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1142386" data-attributes="member: 12152"><p>Jag köpte ett par Atomic Access (100mm under fot) med turbindning till min flickvän som vid det tillfället var helt grön på att åka skidor. Tanken var att det skulle vara ett par skidor som hon skulle växa in i efterhand och att det skulle vara enkelt att ta steget utanför pisten för att kunna känna på lite "riktig" åkning när hon var redo för det. Hon började med ett par Head random pistskidor av enkel stormarknadsmodell och körde några dagar på dessa, men kom inte riktigt igång. Efter en miss där Headskidorna glömdes hemma under en Sälenhelg testades Accessen aningen motvilligt. Till både min och kanske ännu mer flickvännens förvåning åkte hon omedelbart bättre och med avsevärt med självförtroende med de större skidorna. Vid nästa åktillfälle testades båda och hon föredrog utan minsta tvekan 100mm:arna före de smala pistskidorna, trots att hon definitivt är en bra bit från att vara ens medelåkare än så länge. Hon har därefter aldrig ens tagit med smålaggen, utan åker på 100mm hela tiden. </p><p></p><p>Med andra ord är lite ökad midjebredd inget att vara rädd för även om det är tidigt i åkarkarriären. Nu är K2 Hardside lite mer krävande och lite mindre reaktiv och spänstig i jämförelse med Atomic Access, men det är ändå en skida som rör sig i ett liknande marknadssegment. Eftersom du redan har skidorna (om jag förstod det rätt) är det bara att testa och se hur det går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1142386, member: 12152"] Jag köpte ett par Atomic Access (100mm under fot) med turbindning till min flickvän som vid det tillfället var helt grön på att åka skidor. Tanken var att det skulle vara ett par skidor som hon skulle växa in i efterhand och att det skulle vara enkelt att ta steget utanför pisten för att kunna känna på lite "riktig" åkning när hon var redo för det. Hon började med ett par Head random pistskidor av enkel stormarknadsmodell och körde några dagar på dessa, men kom inte riktigt igång. Efter en miss där Headskidorna glömdes hemma under en Sälenhelg testades Accessen aningen motvilligt. Till både min och kanske ännu mer flickvännens förvåning åkte hon omedelbart bättre och med avsevärt med självförtroende med de större skidorna. Vid nästa åktillfälle testades båda och hon föredrog utan minsta tvekan 100mm:arna före de smala pistskidorna, trots att hon definitivt är en bra bit från att vara ens medelåkare än så länge. Hon har därefter aldrig ens tagit med smålaggen, utan åker på 100mm hela tiden. Med andra ord är lite ökad midjebredd inget att vara rädd för även om det är tidigt i åkarkarriären. Nu är K2 Hardside lite mer krävande och lite mindre reaktiv och spänstig i jämförelse med Atomic Access, men det är ändå en skida som rör sig i ett liknande marknadssegment. Eftersom du redan har skidorna (om jag förstod det rätt) är det bara att testa och se hur det går. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Hardside till medelåkare?
Tillbaka
Topp