Jag har precis varit i Alperna och testat mina nya Völkl Kiku, 178 cm. Jag kör med en Marker Baron till.
Jag är 173 cm lång, väger ca 60-64 kg, åker mycket uanför pisten men tycker även om att ligga och trycka på skär i stora svängar i pist när tillfälle bjuds. Och det ska gå fort.
Var lite skeptisk till bredden innan; 106 mm under pjäxan; var rädd att de skulle bli ohanterliga i pisten. Var även skeptisk till att köpa en "tjejskida", var rädd att det skulle vara för mjuk, inte tillräckligt kul helt enkelt. Inga som helst problem. Skidan var helt grym. Suveränt kantgrepp, fartstabil. Skidorna kan "flappra" lite sidledes om man kör fort utan att ligga på skär, men det är ingenting som stör åkningen eller stabiliteten. I lössnö flöt de som en dröm. Om man nåste komma med något minus var de möjligen någo tröga att få runt vid kortsväng i lössnön inne i skogen, inte jättekvicka, men möjligen var det snarare lårstyrka som var begränsande faktor där. Kan verkligen rekommendera Kiku som allroundskida för duktig tjej, ffa om man gillar att trycka lössnö. Mina Kiku är mina nya bästa kompisar!!!
Go For it!
//E