K2 Miss Directed/Rossignol S7 Women

Anna124

Medlem
Hej! Nu är läget såhär. Jag drar till Japan i vinter och behöver införskaffa ett par nya offpistskidor!
De jag framför allt har kollat på är K2 MissDirected och Rossignol S7 Women, har även kikat lite på Line Pandora. DEt jag vill ha är ett par lekfulla och lättåkta skidor som klarar av en japanvistelse! Kan ju säga att jag är inte dirket någon droppare, men ska väl våga slänga mig ut för någon pytteliten klippa iaf! Har tidigare kört på Völkl Kiku men inte riktigt varit överens med dem!
Så kan någon som provat något av dessa eller bara är mer skidkunnig än jag berätta lite om dem vore det väldigt snällt!?
Tackar och bockar såklart för alla tips jag kan få!

Hej! Vad kul att du ska till Japan, vi är två tjejer som också ska dit! :) Vilket berg har du tänkt?

Jag kör, sedan förra säsongen, på ett par pandoror 172cm och är helt förälskad! Jag funderar dock på att eventuellt införskaffa ett par mjukare skidor som ett komplement inför den kommande säsongen.

Min kompis har kört på ett par S7or 178cm en säsong nu och är grymt nöjd. Väldigt lekfulla och kvicka! Håller dock inte helt på hårt underlag. Men det är ju inte det man åker till Japan för ;)

Vi har båda provåkt varandras skidor och finner att båda är väldigt roliga att åka på i alla väder. Kanske att S7orna kan komma att vara något roligare i japans skogar då de är betydligt mjukare än Pandoran. Men styvheten är ju mycket en smaksak också!

K2 MissDirected har jag ingen egentlig uppfattning om. Kollade på dem när jag skulle köpa nytt men provåkte aldrig. Valde bort dom då jag ville ha en kvickare skida. Skrämdes lite av svängradien, haha :)

Hej! Tack så jättemycket för ditt svar! Har läst lite mer recensioner sen jag skrev första inlägget och nu står det helt mellan de två du nämner, pandoran och s7w!
Har tidigare åkt på völkl kiku, men de känns helt klart för styva för mig, åker inte särskilt aggresivt.
Vad tyckte du var den största skillnaden mellan s7 och pandoran när du testade båda?

Ang Japan så lämnar vi Svea rike 3 januari, har först tänkt Niseko i ca 2 veckor och sen dra vidare till Hakuba, allt beror ju lite på snöläget och vi är ett gäng på 7 pers(!) som ska resa ihop så jaaaaaa, vi får se hur viljora blir, sen kan man ju alltid dela på sig! Vart ska ni åka? Har ni kommit långt i er reseplanering?
// Anna

Hej!
Sitter också och velar mellan s7 w och Line pandora. Kommer spendera vintern i Revelstoke, BC, så blir mycket skog.
Vad rekomenderas? Och vilken längd? Är 164. Någon som har koll?

Hej tjejer! Förlåt för att jag dröjt så med att svara!

Den största skillnaden är helt klart att det är full rocker på S7:an. Jag är 165 och har 172 på pandororna och min kompis är 175 och har 178 på sina S7:or men hade köpt längre om det funnits då dom känns betydligt kortare än så.

Fan vad härligt! :) Vi åker också kring de dagarna runt 3:de, vi ska till Hakuba och tänkte vara där i fem veckor. Sitter just nu och kollar flygbiljetter , tänkte boka de idag :D

Hoppas inköpen går bra!

Tillbaka
Topp