Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Obsethed 2011?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 816103" data-attributes="member: 69475"><p>Ok! Då ska jag försöka beskriva mig själv lite...</p><p></p><p>Har åkt skidor i 35 år och gjort resan från 210 cm storslalomskidor, och 195-200 cm slalom via marginellt kortare skidor för puckel under 80 och 90-talet... och det var ju inga problem att köra offpist med de också, det är mer en teknikfråga, men utvecklingen går framåt och idag kan man ju få ut så mycket mer av sina skiddagar (som tyvärr blir färre än när man var i tjugoårsåldern), med rätt skida.</p><p></p><p>Har efterhand anpassat mig till dagens kortare skidor, men har ingen erfarenhet av de moderna off-pist skidorna. Har kommit fram till att det är nåt med +110 mm midja och rocker, åtminstone tip-rocker jag vill ha. </p><p></p><p>Har åkt på diverse olika freerideeskidor med midja på 75-95 mm i längder från 170 till 185, samt olika Twintips i längder 172-185. Just nu kör jag ett par Völkl Karma 185, som i verklig längd är ca 180... Tycker att de känns ok för det mesta. De kan dock kännas lite i styvaste laget ibland och är inte ett dugg lekfulla. Går dock som tåget, och är relativt fartstabila för att vara en twintip, vilket jag uppskattar när det blir lite fart i åkningen... Har frammonterat dem så mycket som Völkl rekommenderar (dvs inte mittmonterat) så det går relativt kvickt in i sväng... Ja så faktum kvarstår 179, eller 189?</p><p></p><p>Har läst nånstans att Seth 2011 är relativt kvicka och då talar ju det för 189 ev med lite frammontering som Eric_W skriver...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 816103, member: 69475"] Ok! Då ska jag försöka beskriva mig själv lite... Har åkt skidor i 35 år och gjort resan från 210 cm storslalomskidor, och 195-200 cm slalom via marginellt kortare skidor för puckel under 80 och 90-talet... och det var ju inga problem att köra offpist med de också, det är mer en teknikfråga, men utvecklingen går framåt och idag kan man ju få ut så mycket mer av sina skiddagar (som tyvärr blir färre än när man var i tjugoårsåldern), med rätt skida. Har efterhand anpassat mig till dagens kortare skidor, men har ingen erfarenhet av de moderna off-pist skidorna. Har kommit fram till att det är nåt med +110 mm midja och rocker, åtminstone tip-rocker jag vill ha. Har åkt på diverse olika freerideeskidor med midja på 75-95 mm i längder från 170 till 185, samt olika Twintips i längder 172-185. Just nu kör jag ett par Völkl Karma 185, som i verklig längd är ca 180... Tycker att de känns ok för det mesta. De kan dock kännas lite i styvaste laget ibland och är inte ett dugg lekfulla. Går dock som tåget, och är relativt fartstabila för att vara en twintip, vilket jag uppskattar när det blir lite fart i åkningen... Har frammonterat dem så mycket som Völkl rekommenderar (dvs inte mittmonterat) så det går relativt kvickt in i sväng... Ja så faktum kvarstår 179, eller 189? Har läst nånstans att Seth 2011 är relativt kvicka och då talar ju det för 189 ev med lite frammontering som Eric_W skriver... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Obsethed 2011?
Tillbaka
Topp