Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Pinnacle 130
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1037789" data-attributes="member: 13861"><p>Enligt K2 själva har dom gjort runt ett 50-tal småförbättringar på Pinnacle till nästa år. Bland annat har gåmekanismen fått ett tydligare stopp vilket enligt dom ska förhindra att plasten spricker och går sönder runt den. Spännet på skaftet, alltså inte powerstrapen, har gjorts bredare för att få lite bättre tryckyta och hålla fast underbenet lite bättre. På ytan kommer man inte att se speciellt mycket men funktionen ska vara lite förbättrad och förhoppningsvis lösa alla förstaårsproblem. Men det verkar som att det bara är Pinnacle som drabbats av problem, har inte hört något om Spyre utan gåläge. Om man haft oturen att pjucken gått sönder är jag mer 100% säker på att K2 tar hand om reklamationen utan problem, även om det självklart är surt när det händer.</p><p></p><p>Däremot kommer det tydligen inte att komma grövre sulor som löst tillval som jag först hade hört, vilket är lite synd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1037789, member: 13861"] Enligt K2 själva har dom gjort runt ett 50-tal småförbättringar på Pinnacle till nästa år. Bland annat har gåmekanismen fått ett tydligare stopp vilket enligt dom ska förhindra att plasten spricker och går sönder runt den. Spännet på skaftet, alltså inte powerstrapen, har gjorts bredare för att få lite bättre tryckyta och hålla fast underbenet lite bättre. På ytan kommer man inte att se speciellt mycket men funktionen ska vara lite förbättrad och förhoppningsvis lösa alla förstaårsproblem. Men det verkar som att det bara är Pinnacle som drabbats av problem, har inte hört något om Spyre utan gåläge. Om man haft oturen att pjucken gått sönder är jag mer 100% säker på att K2 tar hand om reklamationen utan problem, även om det självklart är surt när det händer. Däremot kommer det tydligen inte att komma grövre sulor som löst tillval som jag först hade hört, vilket är lite synd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Pinnacle 130
Tillbaka
Topp