Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
K2 pjäxor och styvhet vid kyla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiclasPicklas" data-source="post: 1296965" data-attributes="member: 166637"><p>Hej</p><p></p><p>Funderar på att köpa mig ett par nyare pjäxor. Idag så har jag ett par k2 spyne 110 från 2015 vilket är dom skönaste pjäxorna jag någonsin haft, men åldern börjar ta ut sin rätt. Det enda negativa jag egentligen har upplevt med dessa pjäxor är att dom blir fruktansvärt styva i plasten när dom blir kalla, typ omöjligt att komma i och ur utan att bryta tårna. Att plocka ur och i innerskorna är inte heller helt enkelt.</p><p></p><p>Den mest jämförbara pjäxan från k2 verkar vara deras Recon som finns i flex 100, 110, 120 osv. Det jag funderar kring är om jag som kommer från ett par pjäxor som styvnar rejält med temperaturen kommer att bli missnöjd med ett par nyare med k2 reon med110 flex som inte är lika temperaturkänsliga (enligt affären)? Eller kommer ett par recon 120 som jag sneglar på kanske kännas betydligt styvare än mina nuvarande som jag tycker är tillräckligt styva?</p><p></p><p>/N.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiclasPicklas, post: 1296965, member: 166637"] Hej Funderar på att köpa mig ett par nyare pjäxor. Idag så har jag ett par k2 spyne 110 från 2015 vilket är dom skönaste pjäxorna jag någonsin haft, men åldern börjar ta ut sin rätt. Det enda negativa jag egentligen har upplevt med dessa pjäxor är att dom blir fruktansvärt styva i plasten när dom blir kalla, typ omöjligt att komma i och ur utan att bryta tårna. Att plocka ur och i innerskorna är inte heller helt enkelt. Den mest jämförbara pjäxan från k2 verkar vara deras Recon som finns i flex 100, 110, 120 osv. Det jag funderar kring är om jag som kommer från ett par pjäxor som styvnar rejält med temperaturen kommer att bli missnöjd med ett par nyare med k2 reon med110 flex som inte är lika temperaturkänsliga (enligt affären)? Eller kommer ett par recon 120 som jag sneglar på kanske kännas betydligt styvare än mina nuvarande som jag tycker är tillräckligt styva? /N. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
K2 pjäxor och styvhet vid kyla
Tillbaka
Topp