K2 Public Enemy 05/06

aendrew

Ny medlem
K2 Public Enemy 05/06
Tjohejsan! Har två frågor angående skidorna:

1. Årets modell har tydligen ett speciellt material på ovansidan. Här http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=20750 har Joye skrivit: "PTex är något plastmaterial, gör att du kan värma på med hårtork när du fått repor så slätas ytan ut igen... kan vara praktiskt"
Låter ju jävligt soft, och skulle vara grymt bra. Men funkar det verkligen och är det så?

2. Jag kommer mittmontera dem tror jag. Nån som har kört dem mittmonterade, är de sköna så? eller 04/05:an..

///////// Andreas

K2 Public Enemy 05/06
det skulle vara fint om någon skrev exakta specifikationer på vikten i jämförelse med tidigare årsmodeller

K2 Public Enemy 05/06
Ledsen att jag inte kan hitta källan till mitt uttalande men jag är säker på att jag någonstans läste att man kunde värma på materialet för att släta ut det.

K2 Public Enemy 05/06
Coster: Ja, jag har kört på både 05:orna och 06:orna. JAG tycjer inte att de 5 extra millimetrarna på 06:orna märks speciellt mycket, jag har dock inte kört 06:orna i "bottenlös" puder än. På rails känns de lite stabilare tycker JAG, om det beror på att jag monterat 06:orna på 3+ och hade 05:orna på boot center, 0, vet jag dock inte. 05:orna är ett par grymma skidor tycker JAG, 06:orna är något bättre.

Fråga gärna om Ni undrar något mer.

/Limecow

K2 Public Enemy 05/06
andreas_N: Fråga 1: JAG har inte hört något om P-tex grejen men det låter nästan för bra för att vara sant. Vanligtvis om du kör ett strykjärn/vallajärn över laggen utan valla emellan belaget och järnet så släpper ju limningen ganska lätt och skidorna laminerar.
Fråga 2: Jag har kört 05:orna på boot center, 0, alltså så långt bak som möjligt, och 06:orna på 3+. Core center, helt mittmonterat ligger på 7,5+. JAG värdesätter framförallt allroundegenskaperna så jag vill inte mittmontera dem helt. JAG ser heller ingen anledning att mittmontera dem då jag redan tycker att de funkar sjukt bra i parken på 3+, men utan att tappa något i offpist och pist. Mittmonterar man dem helt blir de kanske lite bättre i parken kan JAG tänka mig, men inte mycket. Något som däremot är säkert är att man kommer tappa allt vad som heter pist och offpistegenskaper. Mittmontering gör bara att skidorna får ett mycket smalare åkregister.

/Limecow

K2 Public Enemy 05/06
jag har aldrig hört talas om nogot som heter PTex, men det kan kanske funka. det kommer ju så mycket nytt nuförtiden. förrästen, jag ska köpa 06:orna snart och jag undrar vilken längd jag skall ha? jag väger typ 55-60 och är 170 lång, kör mest i parke, ska jag mittmontere eller ligga på cirka 3-4? svara, I gotta know really fast!

K2 Public Enemy 05/06
connym: Sag att Spoone redan forklarat for dig vad PTex ar sa jag lamnar det. Langden du ska valjja ar hogst personlig, detta http://www.freeride.nu/content/92/ kan de dig en fingervisning om vilken langd du ska valja. Angaende mittmontering sa se mitt svar ovan. Vad ska du ha skidorna till, vad vardesatter du mest?

Mvh Andreas

K2 Public Enemy 05/06
Men om man kan fixa undersidan med hårtork blir det vell lätt repor, mjukt material?

Och när du ska Valla kanske belaget smälter :P

K2 Public Enemy 05/06
Repor pa ovansidan, vad spelar de for roll egentligen? Man aker val med undersidan och stalkanterna om inte jag minns fel. Jag personligen tvivlar starkt pa den dar strykjarnshistorien till motsatsen ar bevisad. PTex ar ju sadan vanlig stav som man smalter in i belaget.

K2 Public Enemy 05/06
Jag har dom men vettefan om jag vill prova, later ju alldeles for dumt. Men ta och ring Sportprodukter (som ar generalagent for K2 i Sverige) pa 013-311171 och fraga vet ja.

K2 Public Enemy 05/06
jag har kört båda modellerna. och 06 är mycket skönare tycker jag, stabilare, bär bättre och är bara sköna. bästa skida ja haft . de enda ja tycker e dumt är materialet på ovansidan, de repas rätt lätt, men vafan, de gör det ändå. dom är i vilket sett som helst sjukt sköna.

Tillbaka
Topp