K2 Public Enemy VS Völkl Karma

Trogdor

Ny medlem
Jag är ute efter mitt första par twintip nu. Har kollat på skidorna som står i topic men kan inte bestämma mig. Som jag har fattat det är båda ett bra val när det gäller en bra allround skida eller finns det något annat märke som är att föredra ?

Vikt 68
Längd 178

Typ av åkning:
35 % pist
35 % park
30 % annat

EDIT: Rossignol Scratch BC ser ju ganska vettiga ut med.

jag har public enemy å dom e ganska sköna å dom klara sig i pudret. å dom e sköna å hoppa med. har ej åkt på bc å karma så jag vet inte om dom e bättre. men K2 är bra men blir det isgt i pisten e dom inge bra

tjenare. fan jag är i PRECIS samma läge,helt otroligt. funderar på samma skidor och väger lika mkt,är vi cosmiska tvillingar eller?=P

det är tajt race,men just nu lutar det mot karma, eftersom den sägs ska vara bättre i pisten. men vi får se. men PE är jäkligt mycket snyggare. vad tycker du om utseendet på karma 05/06?

peace

Kan bara sprida lovord om PE! Har haft dessa skidor 1/2 säsong då de ersatte Salomon PR. Har tidigare
lovordat Salomon men måste nog säga att PE är snäppet värre. Var själv lite undrande över den "korta"
längden i början (jag är 189 cm och väger 87 kg) men det funkar bra för mig med 179. Tyvärr har jag ej
testat Karma. Men PE är ett säkert köp!

T-son

Hej

Har kört båda skidorna. Karma under 4 månader och PE vid två tillfällen. Enligt min åsikt och min åkstil så är Karma en snäppet vassare skida. Detta beror dock på en helvetes massa olika personliga åsikter. Maila mig gärna ifall du har några mer specifika frågor, då jar inte känner för att skriva en hel recension på båda skidorna.

//Johan

prova Public Enemy 05/06 på någon provvecka i sälen eller något. den ska tydligen vara helt omgjord från den gamla. dessutom är den lättare och har riktigt snygg nose och tail (inte för att det är relevant).

Jag har dock klämt på karman en gång, och stålkanterna är som en gillette mach 3.

Tillbaka
Topp