K2 public enemy

CHB85

Ny medlem
K2 public enemy
Hej ska köpa ett par k2 public enemy. Ska göra en sässong i st anton nu i vinter.Har åkt snowboard nu dom senaste åren men vill nu ta upp skidåkningen igen på allvar.

Min fråga är: Jag är väll medelgod skidåkare och gillar att åka lite här och var i backarna, mestadels pist. Vilken längd skall jag ha, 1.74 eller 1.79?
Jag vet att det finns ett test men jag har så svårt att bestämma mig. Jag är ca 180 lång och väger runt 78-79 kg,

Tacksam för svar!

K2 public enemy
Skall du ha PE som enda skida??? Jag hoppas verkligen att du skall ha den som plojskida och enbart ha den till pist och park. Om mina förhoppningar stämmer att du har ett par andra skidor så att du inte kommer köra puder med dessa utan bara park, då är det 174 du ska ha... Om du skall ha dessa som enda skidor rekommenderar jag dig starkt att börja kolla på andra skidor, PE är inte puderskida som passar i St Anton... Du måste gå upp mot 90-100mm för att kunna ha enbart en skida, men det bästa är alltid att ha 2 par!

K2 public enemy
Jeg er også interessert i disse skiene. Men vil 179 cm passe til meg som er 193 cm lang?
Differansen er 14 cm, noe som betyr at skiene vil rekke meg opp til nesepartiet.

Tillbaka
Topp