K2 Revival för bra pris, längd osv? Akut hjälp, ska beställa idag!

Tjena! Funderar på K2 Revival 2011 med Marker Griffon som jag får för 2700 inkl frakt. Är det en bra deal?
Längden... Jag är 181 och väger 68 utan någon skidutrustning. Är 174 lagom? eller ska jag köra på 179? 179 känns väldigt långt?

Vad säger? Jag behöver verkligen hjälp nu grabbar...!

Innan någon sågar dig vid fotknölarna...

Hur, var, när åker du skidor, osv?

Annars låter det som en bra deal!

Jadu, jag åker 50%park 50%pist, (park med vänner o pist med familj)
Medelgod åkare, åkt i 2 säsonger.
Vill utvecklas, Vill lära mig åka stabilt i olika farter och hoppa lite i parken.
Något mer :)?

Tack för svaret!

Angående längden så tycker jag 179 inte är för långt för din längd, men det är en smaksak! Men om du är nybörjare är det kanske bättre med lite kortare skidor som är lättare att kontrollera.

/Linus

Senast ändrad:
Okej, men som jag sa det är en smaksak! Men om du kört med kortare skidor och trivs med det så är de klart du ska köra 174 om du tycker 179 låter för långt!

Okej, men som jag sa det är en smaksak! Men om du kört med kortare skidor och trivs med det så är de klart du ska köra 174 om du tycker 179 låter för långt!

Jappjapp, tror de blir 174 då, Är det en bra deal? Är K2 Revival en bra skida? Inte hittat så mycket omd et på inet!

Okej! Jag tycker det verkar som en bra deal! Har inte hört så mycket om skidan, men de lilla jag hört har varit positivt! Tror den är styvare än k2s andra park modell domain, rätta mig nån om jag har fel? Så de blir nog bra om du inte bara hänger i parken och inte vill ha ett par fladdriga skidor som klarar lite mer fart!

Senast ändrad:
jag har ett par K2 extreme, är 173 lång och skidorna är 174 långa. Inga problem för mig.

Revival verkrar väl vara en liknande skida iaf!

Kör på!

Beställde nyss o körde på 174, 7cm kortare än vad jag är. Hoppas de blir bra! Ska lära mig hoppa o lite sånt så tog den kortare!

Tillbaka
Topp