K2 Revival, passar dom mig?

Shredder375

Ny medlem
Hej! Jag skall köpa nya skidor nu och jag har funderat på k2 Revival med marker griffon schizo 13 bindning.

Jag åker för det mesta i parken och jag inte nära heller något proffs, jag railar mest och hoppar mellan stora hoppor.

Jag har en budget på 3000kr och från sport conrad får man detta paket för just 3k, så för mig låter det som ett bra alternativ men jag skulle vilja höra era åsikter. Jag är 174cm lång och väger 78kg så jag är inte någon pinne till kroppsbyggd. Vilken längd skulle vara bäst för mig 169 cm eller 174cm?

Skulle vara verkligen tacksam för svar!

förlåt för dubbelpost men skulle k2 domain vara något? med marker squire 11.0.

Det skulle vara 3000kr också. Så vilket skulle passa mig bättre?

Domain är helt symmetrisk och har omvänt spann(alltså platt under foten och rocker i tip och tail, vilket k2 kallar jib rocker) Vilket är bra när man kör rails och gör butters, förbättrar även flytet i puder. Domain är även mjukare.

Revival Har också jibrocker. Revival är även bredare fram.

Om du gillar att jibba runt och raila skulle jag tycka att domain hade varit bäst men om du föredrar stora hopp och en hårdare skida skulle revival passa bra.

Själv kör jag på domain och tycker att den funkar bra överallt, park, pist, rails och även i offpist tackvare 90 mm midja som även revival har.

Senast ändrad:
Jo de är ju inte dåliga skidor precis, känner bara att jag åker så pass mycket park att domain skulle ha varit ett bättre val för mig :)

okej, men hoppas jag får dom tills hälgen då jag ska och åka i en park, annars får jag åka med mina gammla rossignol s2 som knappt har någon järnkant kvar.. :D

Jag har ett par revival som jag har kört med i tre veckor nu. Det är mina första "riktiga" skidor och jag trivs jättebra med dom. Jag har dock inte så väldigt mycket att jämföra med eftersom jag endast har hyrt tidigare. Jag är i alla fall helnöjd och man kan väl göra allt möjligt med dessa skidor, skön i park iaf.

Det bästa med skidorna är att dom lyser på undersidan och brudarna älskart!

Tillbaka
Topp