Black Crows Corvus ?

• Trådstartare Trådstartare Strupsi
  • Start datum Start datum
S

Strupsi

Guest
Black Crows Corvus ?
Halloj där ute ! Sitter och kollar lite på lite reaprylar så här under början av sommaren och såg att Sport-Conrad har ganska bra rabatt på Black Crows Corvus just nu. På beskrivningen låter det som en skida i min stil ,men vill bara kolla om någon åkt på den och kan ge någon slags input om den eller kanske andra alternativ ?

En annan sak är att SC som folk kanske vet säljer paket med bindningar och montage, och där tar det stopp för mig. Har ärligt talat ingen större koll på bindningar, allt som jag haft har det redan suttit bindningar på vid köp, men det som föreslås av deras datorsystem är bla

Atomic STH² 16 WTR
Atomic STH² 13 WTR
Marker Griffon 13
Marker Griffon Schizo 13
Salomon STH² WTR 13

Alla dessa är "inkl stopper" och det skiljer som mest 25 euro dem emellan. Spelar det egentligen någon roll vilken av dessa man väljer förutom att färgen gärna ska matcha någorlunda ? :) Jag är väger runt 80 kg och åker medelbra skulle jag säga, gillar dock hög hastighet där det går. Gör inga avancerade saker i form av hopp eller långa toppturer. :)

Black Crows Corvus ?
Atomic är samma som Salomon - så gå på färgen.
Personligen skulle jag ha valt STH2 16 och då är jag lättare än dig. Tycker den känns mer stabil än 13 varianten. Nackdelen är att den är lite tyngre.
Schizo är väl justerbar framåt och bakåt så om du ofta känner dig vilsen/vetgirig om bindingens placering kan ju det vara något. Eller om du vill stå längre fram när du hoppar edyl. Om inte - välj den inte - torde vara mer som kan gå sönder på den gissar jag.

Black Crows Corvus ?
Öppnar denna tråd, nån som kan beskriva Corvus?

Jag kör idag på norwalk 189 och vill ha en liknande skida kring 110mm (lite kralligare gör inget, men inget spett).

Hur är den i längde? Känner att jag ligger mitt emellan 183 och 193cm.

Tack!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp