K2 revival

Nyborg

Ny medlem
K2 revival
Hej, är K2 revival ett bra alternativ om man vill köra en del i parken men även köra en del i pisten?

Kom gärna med andra förslag på skidor som är bra för både pist och park!

Tacksam för svar.

Nyborg

K2 revival
Jag var påväg att köpa dessa och enda anledningen till att jag inte gjorde det var att jag helt sket i att köpa skidor men jag fick rekomendationen att dessa var bra i både off, on pist och park men främst park. Så typ 1. Park 2. Pist 3. Offpist... Hoppas att det hjälpte:D

K2 revival
Jag köpte ett par från alpingaraget för några veckor sedan! Sjukt nöjd!!

Dom är väldigt lättåkta pga av rockern, behöver inte ha så mkt tyngd på "dalskida" utan det är bara att få upp lite fart så sköter skidorna resten!! Tycker dom är mkt skönare att åka på om man jämnför med ett par skidor med lite midja och vanligt spann. När man landar lite hårt så känns det ganska mkt eftersom skidan är platt under foten.

Mitt bästa skidköp hittills! :)

K2 revival
V-InDahl sa:
Dom är väldigt lättåkta pga av rockern, behöver inte ha så mkt tyngd på "dalskida" utan det är bara att få upp lite fart så sköter skidorna resten!! Tycker dom är mkt skönare att åka på om man jämnför med ett par skidor med lite midja och vanligt spann. När man landar lite hårt så känns det ganska mkt eftersom skidan är platt under foten.
Ehhh va, "behöver inte ha så mkt tyngd på "dalskida" utan det är bara att få upp lite fart så sköter skidorna resten!!" Och vad betyder det i klarspråk?
"När man landar lite hårt så känns det ganska mkt eftersom skidan är platt under foten." Och det skulle bero på med minimala jibrockern menar du, är det behagligt att landa platt om skidan istället har lite spann?

Låter som högst personliga erfarenheter som berättar mer om ditt tekniska kunnande än just skidans egenskaper.

Senast ändrad:
K2 revival
herregud jävla tratt lima-ko. Han uttalar sig om hur han tycker den är för att hjälpa den andra killen. Man fattar hur han tycker de känns att åka och med tanke på en bra beskrivning så var den jäkligt bra. Det står på k2s hemsida vad skidan innehåller oftast när du gör en sån här tråd vill du ha andras omdömen och tankar inte att kärnan är gjord av ek.

K2 revival
Ursäkta...?
Ja, det kanske han gör, och jag ifrågasätter hans tankegångar som jag anser är alldeles för personliga för att kunna vara till hjälp för någon annan.

K2 revival
Lima-ko sa:
V-InDahl sa:
Ehhh va, "behöver inte ha så mkt tyngd på "dalskida" utan det är bara att få upp lite fart så sköter skidorna resten!!" Och vad betyder det i klarspråk?
"När man landar lite hårt så känns det ganska mkt eftersom skidan är platt under foten." Och det skulle bero på med minimala jibrockern menar du, är det behagligt att landa platt om skidan istället har lite spann?

Låter som högst personliga erfarenheter som berättar mer om ditt tekniska kunnande än just skidans egenskaper.
Jag beskriver skidan som lättåkt... Och om skidan har spann så dämpar det landningen lite, men jag har aldrig sagt att det är skönt att landa platt?!..

K2 revival
jag har precis fått ett par revival! dom är sjukt sköna både i parken och offpist, fast offpisten skiter jag i, håller mig mest till parken. Dom svänger sjukt lätt pga rockern vilken gör det lätt att om man vill "carva". Ett solklart köp!+ att dom är stört snygga!

K2 revival
kallebogren sa:
jag har precis fått ett par revival! dom är sjukt sköna både i parken och offpist, fast offpisten skiter jag i, håller mig mest till parken. Dom svänger sjukt lätt pga rockern vilken gör det lätt att om man vill "carva". Ett solklart köp!+ att dom är stört snygga!
Word!!

K2 revival
Lättåkta kan jag köpa, det är dock de flesta skidor i denna kategorin så det är långt ifrån något speciellt.
Vad du menar med att man inte behöver ha så mkt tyngd på dalskidan får du nog dock klargöra!?
Det du upplever med spannet är nog högst marginellt.

K2 revival
Lima-ko sa:
Lättåkta kan jag köpa, det är dock de flesta skidor i denna kategorin så det är långt ifrån något speciellt.
Vad du menar med att man inte behöver ha så mkt tyngd på dalskidan får du nog dock klargöra!?
Det du upplever med spannet är nog högst marginellt.
Du får lätt fäste, behöver inte trycka på så hårt för att få det...

Du kan ju provåka dom om du inte förstår vad jag menar så slipper du grina pga av du inte förstår när man förklara hur jag upplever att åka på skidan..

K2 revival
Man får lätt fäste, trots att man åker på innerskidan som en nybörjare, ok...(?), och det skulle bero på den minimala jibrockern menar du?

Grina, ursäkta...?
Hur du upplever att de är att åka på är rätt oväsentligt eftersom ditt tyckande verkar grunda sig i en bristfällig teknik snarare än i skidans teknologi. Lite som att skicka ut en finnig 15-åring som knappt kan köra moppe för att hårdtesta en sportbil på bana för Top Gear. Hans reflektioner i stil med: den varvar alldeles för högt på 1:ans växel (vilket i och för sig berodde på att han inte hittade kopplingen) gör inte riktigt testet rättvist.

Tillbaka
Topp