K2 Silencer

gurk

Ny medlem
K2 Silencer
Vet att det redan finns en liknande tråd om det här men jag ska nämligen köpa mig ett par k2 silencer. 08/09 eller 07/08 har jag inte bestämt mig om men bindningarna.. Är det värt att lägga en tusenlapp mer för att få ett par schysstare bindningar? Är marker 11 så dåliga som alla skriver? vilka ska jag köpa, har hört att marker jester är ganska bra.

Senast ändrad:
K2 Silencer
marker 11 är väl bra för dig som verkligen inte kör något hårt, du måste vara försiktiga med dom för dom tål inte mycket. jag har bytt till marker griffon och är riktigt nöjd. Jester funkar bra med!

K2 Silencer
alltså marker funkar att köra PARK med om du skruvar dom i botten. Annars är dom rätt dåliga, tycker att du ska satsa på griffon istället

K2 Silencer
jag köpte k2 silencer 06/07 förra året jag hade inget koll på bindningar då. Men som tur va fick jag med tyrolia sl100. Grymma skidor tycker jag som gillar att åka över hela berget especiellt park. Bindningarna tycker jag är grymmt lätta och dem är helt enkelt bra. Har varit med att dem har löst upp när jag har landet rätt hård men annars är dem bra jag är nöjd i alla fall:) KÖP!!!

K2 Silencer
Min egen erfarenhet av m11 bindningen är att den inte ville hålla mig kvar i bindninen, fast den stod på max, jag flög ur den hela tiden. Jag hade dock inga problem med skidstopparna men jag skulle inte rekommendera den. Det gör inte personalen i en skidbutik heller.

K2 Silencer
en fråga till.. jag är 175 men väger inte så mycket, 55 eller något sånt. tror ni att 169-skidorna blir bäst till mig. kör mest park. :)

K2 Silencer
gurk sa:
en fråga till.. jag är 175 men väger inte så mycket, 55 eller något sånt. tror ni att 169-skidorna blir bäst till mig. kör mest park. :)
Det funkar nog bra ska du se ;) jag vill gärna ha mina skidor i samma längd som mig själv, plusminus 1-2 cm. Men det är en smaksak =)

Tillbaka
Topp