K2 WWW Rocker VS Signal Park Rocker m.m

jolm

Ny medlem
Läst en del om mjuka renodlade parkbrädor.

Dem jag fastnat mest för är:

K2 WWW Rocker

Signal Park Rocker

Bataleon Airobic

Då jag söker en av riktigt mjuk bräda tror jag någon av dessa skulle sitta fint.

Vilken tror ni är "mjukast"? och skulle kunna rekommendera mig.

Längd: 172
Vikt: 65~
Skostorlek: 43

Signal park rocker anser jag vara en värd bräda att satsa på, dels för att den har rocker + att just signal är ett märke som jag personligen gillat sen jag la märke till det.

Signal park rockern har ganska sjukt mycket rocker, men jag tror den kan vara riktigt rolig.. Jag kör en k2 www rocker och är supah nöjd.

Okey, någon annan som kan kommentera brädorna?

Märken/modeller är rena djungeln ;)

Jag kör en Signal Park Rocker och är otroligt nöjd. Det är lätt den roligaste och piggaste bräda jag har haft. I år har jag kört en del på Skate Banana (årets modell) också, men i mindre backar och när det gäller trickande tycker jag att Park Rockern är roligare.

Visst är rockern extrem, men man vänjer sig snart. Brädan är mjuk men blir aldrig sladdrig eller fladdrig.

En parentes är att jag har kört mest pist och fjäll/skog/lössnö med min Park Rocker. Det går otroligt bra. Den flyter bra och håller skäret jättebra. Visst kan det bli skakigt när det går fort, men det går mycket bättre än jag någonsin vågade tro.

Vad jag har hört och märkt är www brädan sjukt mjukt och gosig.

bara att kolla på Airblaster august teasern på vimeo när jed andersson (kommer inte riktigt ihåg om det är han?) när han nosetappar downrailet så hela bräda råvibrerar.

Hur fungerar så mjuka brädor med rocker i större hopp egentligen? Känns som större chans att man washar ut om man landar på tail eller nos. Någon som kan bekräfta eller dementera det?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp