Kallast vintern på över 10 år.

• Trådstartare Trådstartare ptrl
  • Start datum Start datum
hemskt! blir ju mindre snö om det blir kallare. Varm luft innehåller, som varit uppe på diskussion tidigare, mer fukt och därmed mer snö.

Om man läser vidare i artikeln så ser man också att om prognosen skulle slå in så blir torrt och nederbördsfattigt.......
Grymt kallt och lite snö borde med andra ord innebära stenhård/isig konstsnö i pisterna och "grön" offpist... Kalas! Verkligen...

ja just det. om det blir kallt så stannar den snö som kommit mycket längre.

Johan Ax.
Jag är Jibbare, men Jibbare betyder vell absolut inte att man tycker om sprutsnö?

Nejnej, absolut inte, mkt mkt mkt mkt skönare med riktig snö.
Dessutom gåre inte att göra nå puder med sprutsnö. Näääädu!

Tror nog dom flesta åker på riktig snö.

Hoppas det inte blir som det står på länken!

kallt och dåligt med natursnö, låter som ett normalt svenskt år ...
Blir nog alperna eller Kanada som vanligt.

Finns ett antal jibbare som knappt kan åka skidor, bara sitter i parken och gör något trix då och då... *suck*

vafan va alla ska klanka ner på jibbare visst många kanske inte kan åka men dom har kul i parken
här värkar det som att alla ser ner på jibbare som att dom en underklass folk.
om dom bara vill va i parken är det väll så.
alla borde få åka vart dom vill utan att man klankar ner på dom.
och även fast dom inte "kan åka" känner man väll att natursnö är skönare.

Ztavve, det du säger är ju förvisso sant dom sitter i parken och väntar på att dom känner sig redo och under tiden du åker lift upp så går du upp till hoppet igen och väntar ut dom andra om och om igen,

personligen så tycker jag inte man ska klanka ner på dom, själv är jag en wannabe jibbare som försöker mitt bästa men inte klagar jag på alla som åker slalom i backen och stannar stup i kvarten när det börjar gå för fort.

och hur kan du säga att dom inte kan åka skidor?
det är ju som att säga att en simhoppare inte kan simma
visst dom simmar inte lika bra som vanliga simmare men i luften är dom helt annorlunda,
ta dig en funderar på vad som egentlgen är att åka skidor...

aja för att åtegå till ämnet,

jag hoppas verkligen att dom har fel på rapporten, iofs har dte varigt snöfattigt i sverige tycker jag personligen då jag körde sönder mina skidor förra vintern pga av lite snö :|
men hoppas på att kommer mycket Natursnö då det är mycket skönare att åka på,
"både för jibbare och alla andra"

det blir bara hårdare, isigare, snöfattigare när det är kallt
och det är väl inte bra för varken jibbare eller pistnötare eller offpistnötare.

sprutsnö är inte heller speciellt kul

menmen, hellre kall vinter än varm vinter!

Kvällstidningarna har förmågan att ge allting en sån domedagskänsla, "dags att börja förbereda sig". Med varenda j-vel i Canda Goosejacka så spelar det väl ingen roll om det är minus 40. Sen att man ska ha sina Lacostesneakers hela vintern är väl kanske inte helt funkis :P

Koolt med kallt!

Sa dom inte att det skulle bli varm sommar också? Den har iallafall inte jag märkt.
Hoppas på mycket snö och lagom kallt... Lagom är bäst!

Jag menade inte att alla jibbare åker dåligt, och det var verkligen inte min mening att klanka ner på dem även om det kanske råkade låta så.. =P
Skyller på att jag hade en 5 timmars håltimma och inte hade något vettigare för mej. =D

ursäkten godtages av mig iaf :) vet hur det är när man har tråkigt :P

så kom jag precis på att det får inte bli svinkallt i vinter för jag ska stå vakt vid slottet hela vintern ju... orka stå och frysa lixom :P

Palla Sverige. För mig som bor i Göteborg bryr man sig inte så mycket mycket om vad som händer i Sverige eftersom man inte har så mycket backar här ;). Men jag älskar ändå snö. Men åker jag på skidresa åker jag till alperna så det är ju där man undrar hur det blir.
Men det är ju inte bra för de som typ bor i Åre.
HATAR dessutom sprutsnö. Var i Norge och åkte på skeikampen för ett tag sen och hittade en helt okej offpist. Precis bredvid pisten håller de på med ett misslyckat försök i att bygga en halfpipe. Sprutsnön tas tag av vinden och landar rakt på offpisten jag hittat och pajar den helt och hållet.
GAH

Undrar först och främst hur det blir i alperna.

jaha man får väl gå ut och spruta ut lite giftiga gaser så det blir lite växthuseffect så vi får våran "riktiga snö"

"-Särskilt södra delen av Sverige kommer drabbas med temperaturer långt under normalt." kan ju hoppas på att de är så i södra och vanlig kall viter i norr. så de i skåne får åka skidor också.(på sprutad snö)

En reflektering! Snön blir inte isig för att det är kallt! det är då det är varierad temperatur i bildas!!

Tillbaka
Topp