Kamera! (4000kr)

sockervadds

Ny medlem
Kamera! (4000kr)
Hejsan alla glada människor! Nu är det så att jag ska köpa en kamera! Den får kosta runt 4000, helst inkluderat med minneskort och så då! Den ska vara lämpad för lång distans foton tex, på natur motiv, fåglar, berg osv. Den ska även vara tillräckligt bra för att ta flera foton i sekunden så att man kan göra fina sekvenser med den! Även kunna filma hyggligt med den, inte as bra men hyggligt!

Ps. Det ska inte vara en digital system kamera eftersom det är , "way out of my league"!
Det ska vara en av typen, långzoom på www.cyberphoto.se

Kamera! (4000kr)
fortsätt spar pengarna för att köpa en nikon d70, huset kostar runt6-7 tusen inkl. standard objektivt... men det e lätt en kamera jag kan rekomendera...

Kamera! (4000kr)
Kolla på t ex Olympus "kreativa" digitalkameror. Dessa är som vanliga kompaktkameror med fördelen att man kan slänga på en vidvinkel/telekonverter. De har film-möjlighet men jag vet inte om de har sekvenstagning (det är svårt att få tillräckligt snabba sekvenser med en kompakt).

Problemet jag ser är att det blir svårt att hamna runt 4000 inkluderat minneskort (som kan kosta runt 800 för 1 GB).

Men utforska marknaden, bestäm dig för kanske 3-4 kameror att välja mellan och återkom sedan.

//Dr. Snow

Kamera! (4000kr)
asså om du e ute efter lång zoom så kan du ju köpa konica-minoltas Z-serier (har oifs lagt ner sin produktion)....dom har bra zoom men e kanske utanför din prisklass. canon digital ixus e också riktigt bra kameror och passar ju priset 4000 den ger fina bilder, bra funktioner och är lättanvänd. fujifilm finepix F11 är också en mycket bra kamera som ligger på ca 3500 kr. men då får du 3x zoom vilket kanske inte är det bästa för det du tänkt fota.

Panasonic DMC-FZ7 är en mycket bra kamera som har fått bra i flera test. 12x zoom borde passa dig. lägg till 1000 kr på en DMC-FZ7 så får du en mycket bättre kamera, det kan jag lova.

lycka till

Kamera! (4000kr)
kanske en canon Powershot s3 is (lr nåt sånt dära) men kolla på pricerunner där finns de mkt alternativ osså klickaru i att dom ska ha minst 10 gånger zoom för dom flesta ultrazoomare ligger på 12

lycka till

Kamera! (4000kr)
annars om du vill lägga ut 5500 så kan du få en ny rackare som heter: pentax k110d (digitalsystem kamera) lr 500 spänn till så får du samma kamera med en inbyggd bildstabilisator vilket är en stor fördel :D

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp