Kämpligt ryggskydd?

CarlBauM

Ny medlem
Kämpligt ryggskydd?
Hej jag funderar på att köpa ett ryggskydd och vet inte vad jag ska köpa, om någon har ett tips så skriv till mig.

Kämpligt ryggskydd?
ja köp protec, hur bra som helst är det. man glömmer bort att man har det på sig. hur skönt som helst,.

Kämpligt ryggskydd?
UFO cross skydd funkar fint ser likadant ut som TUA. är lätt det skönaste tycker jag i alla fall å så kan man ju kombinera det till cross åkningen också

Kämpligt ryggskydd?
Köp ett riktigt MC skydd i stället för dom som Stadium mm säljer. Kanske kostar 500:- mera men är klart värt det, är gjorda för att klara hårdare stötar mm än skidskydden. Det jag kör med är ett Dainese och täcker hela vägen från nacken ner till svanken.

Jag tycker inte man ska köpa något skit för några 100 lappar när det verkligen är stor skillnad mot dom "riktiga" ryggskydden, det kan trots allt rädda ditt liv.

Kämpligt ryggskydd?
John_S: Jag tycker du har helt fel där. Visst, man kan använda mcskydd men det är inte nödvändigt såvida du inte drar 25 meters klippor och det tror jag inte CarlBaum gör. Och det är ganska självklart att ett mcskydd tål mycket mera än ett "vanligt" ryggskydd från stadium då hastigehterna på en motorcykel är säkert det tredubbla mot vad du kommer upp i på ett par skidor.
Jag tycker man ska köpa "skit" för några hundralappar då man absolut inte har någon användning för ett "riktigt" mcskydd. Någonting är bättre än ingenting.Så för CarlBaum räcker det gott och väl med ett PreTec-ryggskydd från Stadium.

Vet ni föresten vad som hände när jag stog i kön med mitt ProTec-ryggskydd på Stadium, jo, killen framför mig sa att han använde likadant ryggskydd när han körde motorcykel och att han hade köpt skyddet i en mc-butik.

Kämpligt ryggskydd?
Tja!

Kör med ProTecs ryggskydd & jag är helnöjd.
Passar min rygg bra & sitter just på ryggen, bra!
Prisvärt + att man får bonus på Stadiumkortet...Yeah!

// Kricke

Kämpligt ryggskydd?
Håller med John_S här. Lägg gärna ett par hundralappar extra på ett riktigt ryggskydd, men se till att prova ordentligt så det sitter skönt.
Visst, har du inte råd så är det bättre med ett stadiumskydd än inget alls ... men mc-skydden är ofta bättre utformade.

Tillbaka
Topp