kan inte kolla på canon eos 550d klipp på datorn?

kallebogren

Ny medlem
Tja, jag äger en 550d och brukar filma lite i backen. Men när jag pluggar in mitt minneskort (16gb 133x speed, om det spelar nån roll).... i datorn och tar fram klippen och ska kolla så hackar det som fan och blir suddigt och jag ser i princip ingenting av klippet. jag kollar på klippet i quicktime och i vlc men inget funkar. vad är det för fel? här är min dator:

http://www.google.se/imgres?imgurl=...page=1&ndsp=20&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=98&ty=79

Senast ändrad:
550d spelar in i full HD? Låter som att din dator inte klarar av att spela upp det... så är det i alla fall för mig, och problemen exakt samma. Testa kolla i nån kompis riktigt ny och bra dator, så vet du sen om det är fel på din dator eller inte.

felix sa:
550d spelar in i full HD? Låter som att din dator inte klarar av att spela upp det... så är det i alla fall för mig, och problemen exakt samma. Testa kolla i nån kompis riktigt ny och bra dator, så vet du sen om det är fel på din dator eller inte.
jo jag har kollat på dom klippen i en annan dator, men borde det inte bara vara uppspelningsprogrammen? jag kan då kolla på HD klipp på internet? fast det kanske inte är samma sak...?

Det är datorn som inte pallar filmen, har samma problem själv (gött att laptopen man fått från skolan är bättre än stationära

Testa skicka in några upgraderade codecs
hittas här K-lite
Och sedan testar du med media player classic eller vanliga media player!
Datorn borde duga men har du testat med någon annan full HD film så borde du få svar på det
//Reine

Japp, det funkar med HD-kvalitet på youtube etc för mig med, även HD-filmer som man tankar... men klippen direkt från kameran verkar vara en smula "för rena" för att det ska fungera.

diSK sa:
oh juste, "QuickTime Player" funkar lite bättre för min del
Samma här, kollar man i QuikTime fungerar det lite bättre. Även om man gör rutan lite mindre kan det flyta på.

Ska testa Reines Codecpaket imorgon men tvivlar på att det räddar mig.

Tillbaka
Topp