Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1258713" data-attributes="member: 176039"><p>Det har alltid varit självklart för mig att skidåkning är en lyx-sport. Dvs inget alla har råd med. Som född i arbetarklass har detta med skidåkning varit en lyx mina kompisar aldrig haft.</p><p></p><p>Själv sitter jag nu i den övremedelklassen och tycker det är dyrt och en ständig balansgång. Med tanke på var vi bosatt oss, för tillfället, är det även bökigt om man vill till nått ställe med lite mer fallhöjd.</p><p></p><p>Då man läser här på forumet verkar det som det för vissa inte finns nån övre gräns för vad skidåkningen får kosta i både tid och pengar. Men de fakto så är detta väldigt viktiga faktorer för gemene man</p><p></p><p>Nu tror jag dock inte att freeride som forum är riktigt rätt kanal att föra diskussionen på då många här har skidåkningen som sin livstil.</p><p></p><p>På större skidorter är min bedömning att tillgänglighetsfaktorn ( dvs möjligheten för alla) är låg. Fokus ligger på allt annat än själv åkningen och självklart kostar lull-lullet där omkring mycket.</p><p>Den standard min barndoms skidsemestrar hade tror jag ingen skulle klassa som semester mera, utan arbetsläger.... Då vår tid blivit mer dyrbar vill vi även ha ut mer av våra semesterdagar.</p><p></p><p>På mindre, ngt gudsförgätna, orter är det ännu ok att åka 3 timmar med skidor o pjäxor från -94. Där är prestigen bortsuddad och det är ok och ren åkglädje.</p><p></p><p>Sen beror mycket på var man råkar ha sin hemmabacke, om den e nästgårds eller 100mil bort</p><p></p><p>En helhjärtad satsning kan också vara för ngn att man just har råd med en vecka i året. Vem är vi att dömma det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1258713, member: 176039"] Det har alltid varit självklart för mig att skidåkning är en lyx-sport. Dvs inget alla har råd med. Som född i arbetarklass har detta med skidåkning varit en lyx mina kompisar aldrig haft. Själv sitter jag nu i den övremedelklassen och tycker det är dyrt och en ständig balansgång. Med tanke på var vi bosatt oss, för tillfället, är det även bökigt om man vill till nått ställe med lite mer fallhöjd. Då man läser här på forumet verkar det som det för vissa inte finns nån övre gräns för vad skidåkningen får kosta i både tid och pengar. Men de fakto så är detta väldigt viktiga faktorer för gemene man Nu tror jag dock inte att freeride som forum är riktigt rätt kanal att föra diskussionen på då många här har skidåkningen som sin livstil. På större skidorter är min bedömning att tillgänglighetsfaktorn ( dvs möjligheten för alla) är låg. Fokus ligger på allt annat än själv åkningen och självklart kostar lull-lullet där omkring mycket. Den standard min barndoms skidsemestrar hade tror jag ingen skulle klassa som semester mera, utan arbetsläger.... Då vår tid blivit mer dyrbar vill vi även ha ut mer av våra semesterdagar. På mindre, ngt gudsförgätna, orter är det ännu ok att åka 3 timmar med skidor o pjäxor från -94. Där är prestigen bortsuddad och det är ok och ren åkglädje. Sen beror mycket på var man råkar ha sin hemmabacke, om den e nästgårds eller 100mil bort En helhjärtad satsning kan också vara för ngn att man just har råd med en vecka i året. Vem är vi att dömma det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Tillbaka
Topp