Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1258775" data-attributes="member: 163608"><p>När vi planerar brukar vi börja med hur man kan maxa liftkort på bästa sätt. Kolla rabatter o s v. Det blir en del kompromisser redan där.</p><p></p><p>Sen delar vi upp resorna där vi gör skillnad på semester och vanlig snösportsresa. Semesterresa får kosta lite mer. Oftast tar vi det i slutet av säsongen och bokar ett boende med altan och solläge. Oftast ingen idé att betala för en altan för tidigt på säsongen när vädret är trist och solen går ner 15.00. På en sån tripp tar vi några restaurangbesök, kanske en eller annan 80 kronors öl o s v.</p><p></p><p>På de andra resorna vill vi gärna bo liftnära så att man kan käka lunch i boendet och låta bilen stå. Resten av standarden på boendet är inte så petig. Ofta kör vi värmestugelunch eller grillar på någon grillplats när vädret är på det humöret. Mackpaket i bakluckan o s v. Middag i boendet. Något lättdiskat oftast. Åker vi to-sön så gör jag en stor Bollnäs (vegebolognese) på onsdagskvällen som jag lägger i kylbox eller takbox. När vi åker bil eller tåg har vi egna mackor och termos. Billigare, godare och nyttigare än max eller SJ. Och spar dessutom tid som tusan. En macka behöver ju inte vara Skogaholm med hushållsost. Och om man åker tåg på den där semesterveckan!! SJ säljer Mariestads 50 CL burk för 80 spännish. På bolaget 15 spänn. 2 såna kalla i kylväskan så har man sparat 130 spänn till!! Just saying! Diskretion lönar sig! (Det klart att SJ byter leverantör av burköl förr eller senare men det har funkat några ggr hittills) Jaja det jag vill komma till är att man kan tjäna mycket på de små kostnaderna... </p><p></p><p>Sen när man har ruinerat sig på ytterligare en snösportssäsong så ska ju båten i sjön. Tur att det är en så jäkla billig hobby i jämförelse! I brevlådan ligger det räkningar på sommarens ridläger, hoppcamps o s v.....</p><p></p><p>Hur man än vrider och vänder på det så är det värt varenda spänn!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1258775, member: 163608"] När vi planerar brukar vi börja med hur man kan maxa liftkort på bästa sätt. Kolla rabatter o s v. Det blir en del kompromisser redan där. Sen delar vi upp resorna där vi gör skillnad på semester och vanlig snösportsresa. Semesterresa får kosta lite mer. Oftast tar vi det i slutet av säsongen och bokar ett boende med altan och solläge. Oftast ingen idé att betala för en altan för tidigt på säsongen när vädret är trist och solen går ner 15.00. På en sån tripp tar vi några restaurangbesök, kanske en eller annan 80 kronors öl o s v. På de andra resorna vill vi gärna bo liftnära så att man kan käka lunch i boendet och låta bilen stå. Resten av standarden på boendet är inte så petig. Ofta kör vi värmestugelunch eller grillar på någon grillplats när vädret är på det humöret. Mackpaket i bakluckan o s v. Middag i boendet. Något lättdiskat oftast. Åker vi to-sön så gör jag en stor Bollnäs (vegebolognese) på onsdagskvällen som jag lägger i kylbox eller takbox. När vi åker bil eller tåg har vi egna mackor och termos. Billigare, godare och nyttigare än max eller SJ. Och spar dessutom tid som tusan. En macka behöver ju inte vara Skogaholm med hushållsost. Och om man åker tåg på den där semesterveckan!! SJ säljer Mariestads 50 CL burk för 80 spännish. På bolaget 15 spänn. 2 såna kalla i kylväskan så har man sparat 130 spänn till!! Just saying! Diskretion lönar sig! (Det klart att SJ byter leverantör av burköl förr eller senare men det har funkat några ggr hittills) Jaja det jag vill komma till är att man kan tjäna mycket på de små kostnaderna... Sen när man har ruinerat sig på ytterligare en snösportssäsong så ska ju båten i sjön. Tur att det är en så jäkla billig hobby i jämförelse! I brevlådan ligger det räkningar på sommarens ridläger, hoppcamps o s v..... Hur man än vrider och vänder på det så är det värt varenda spänn! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Tillbaka
Topp