Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1258989" data-attributes="member: 83225"><p>Det är dyrare att bygga nytt idag än det var för 10 år sen. Det slår förstås igenom på priserna. </p><p></p><p>Det är tyvärr lite slött resonerat när man gnäller på att det r för dyrt att bygga nytt. Varför är det dyrt? Jag skulle kunna hålla med er men jag tror att ganska få av er är beredda på att genomföra de förändringar som behövs för att kraftigt sänka kostnaderna. De stora posterna är ju mark och arbete. Mark går ju att sänka priset på genom att minska det kommunala planmonopolet. Arbete går ju förstås också att spara massor på genom att köpa prefabricerade enheter från länder med betydligt lägre löner, alternativt ta in arbetare från Kina, osv. Det brukar vara det senare det faller på. De som klagar på att det är för dyrt med nyproduktion brukar också vara samma som hävdar att man måste ha höga "löner som man har råd att leva på".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1258989, member: 83225"] Det är dyrare att bygga nytt idag än det var för 10 år sen. Det slår förstås igenom på priserna. Det är tyvärr lite slött resonerat när man gnäller på att det r för dyrt att bygga nytt. Varför är det dyrt? Jag skulle kunna hålla med er men jag tror att ganska få av er är beredda på att genomföra de förändringar som behövs för att kraftigt sänka kostnaderna. De stora posterna är ju mark och arbete. Mark går ju att sänka priset på genom att minska det kommunala planmonopolet. Arbete går ju förstås också att spara massor på genom att köpa prefabricerade enheter från länder med betydligt lägre löner, alternativt ta in arbetare från Kina, osv. Det brukar vara det senare det faller på. De som klagar på att det är för dyrt med nyproduktion brukar också vara samma som hävdar att man måste ha höga "löner som man har råd att leva på". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Tillbaka
Topp