Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1259004" data-attributes="member: 83225"><p>Är väl inget att invända i stort men jag förhåller mig dock lite skeptisk till att aktörer medvetet skulle hålla nere produktion för att hålla priserna uppe utan det styrs ju mer av att man vill hålla en jämn produktionstakt för att inte produktionsresursen ska ta slut. Ökar man t.ex. produktionstakten på en ort som Funäsdalen lär produktionskostnaderna peaka direkt till en sådan nivå att betalningsviljan saknas. Marknader är ju så pass intrikata system att det är svårt att ändra så mycket. </p><p></p><p>När det gäller Åre finns ju också faktorn att det kan vara bra att hålla nere antalet bäddar per intäkt. Berget klarar ju inte att svälja hur många som helst. Redan idag är ju flaskhalsarna i gränssnittet mellan Sadeln/Björnen/Åre irriterande. Utslaget på hela berget är det nog inte så farligt men om man tillför många bäddar i en del så ökar ju trängseln just där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1259004, member: 83225"] Är väl inget att invända i stort men jag förhåller mig dock lite skeptisk till att aktörer medvetet skulle hålla nere produktion för att hålla priserna uppe utan det styrs ju mer av att man vill hålla en jämn produktionstakt för att inte produktionsresursen ska ta slut. Ökar man t.ex. produktionstakten på en ort som Funäsdalen lär produktionskostnaderna peaka direkt till en sådan nivå att betalningsviljan saknas. Marknader är ju så pass intrikata system att det är svårt att ändra så mycket. När det gäller Åre finns ju också faktorn att det kan vara bra att hålla nere antalet bäddar per intäkt. Berget klarar ju inte att svälja hur många som helst. Redan idag är ju flaskhalsarna i gränssnittet mellan Sadeln/Björnen/Åre irriterande. Utslaget på hela berget är det nog inte så farligt men om man tillför många bäddar i en del så ökar ju trängseln just där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man åka skidor utan att helprioritera det?
Tillbaka
Topp