kan man?

Ahreeen

Ny medlem
kan man?
Jag kanske ska köpa nya twintips till vinter och undrar om man sliter ner stålkanterna kan man slipa dom? kostar det?? och om det inte går blir det mycket sämre i pisten.. för jag åker i pisten också....

Senast ändrad:
kan man?
inte allt för ofta nån gång i mitten av sesongen å kanske nån till.. nog blire mindre stål men de lär ju ta sisådär 4 år lr mer innan dom är borta

kan man?
men man kan säga så här du hinner fan köpa nya skidor innan stålkanterna är borta !

kan man?
HoppArren sa:
Jag kanske ska köpa nya twintips till vinter och undrar om man sliter ner stålkanterna kan man slipa dom? kostar det?? och om det inte går blir det mycket sämre i pisten.. för jag åker i pisten också....
Va, förstår inte riktigt vad du menar.
Klart man kan slipa stålkanterna, men alltså haha vad menar du igentligen..
Är det ett skämt eller?

kan man?
Det är ju inga problem alls att slipa din stålkanter.
Tänk så här: När du köper skidorna, då är dom fabriksslipade, och då är dom jävligt bra.
Men sen åker du på skidorna och kanske railar lite, kanterna blir nötta och då får inte samma fäste som tidigare- Då är det dags att slipa kanterna, och JA kanterna blir lika bra då du har slipat kanterna.

Du behöver troligen inte SLIPA kanterna två ggr om året, men om du slipar en gång också bryner du bara kanterna sen så brukar det gå helt ok om du inte har några stora jack i kanten.

kan man?
kan dock va svårt o få super trim på kanterna efter du har railat... antingen en skida att raila med eller en skida som greppar på isen...

Tillbaka
Topp