Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 17/18, VART?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alleeeballeee" data-source="post: 1089976" data-attributes="member: 147897"><p>Hej! Jag säsongade i Banff förra året och det var helt underbart. </p><p>Vart du ska säsonga beror lite på vad du är ute efter.</p><p></p><p>Whistler är mer som en by i alperna. Skidsystemet ligger precis vid byn så afterski är större där. I Banff ligger skidsystemen 20-40 meter bort från byn. Men då har du tillgång till 3 olika, stora system som har riktigt grym snö och shuttlebussar går hela tiden som tar dig till dom. </p><p>Eftersom systemen ligger så långt bort från Banff så existerar i princip ingen afterski men nattlivet senare på kvällen är helt galet varje kväll. </p><p></p><p>Whistler har jag hört ska vara mycket mer busy än Banff efter som det ligger så nära Vancouver och är en utan dom mer populära ställena. Jag var aldrig i Whistler under vintern så jag kan inte säga hur snön var där men den var säkert likvärdig med Banff som var helt fantastiskt. Men förra året var också det bästa året snömässigt på 10 år. Förhoppningsvis blir det lika bra i år.</p><p>Jag ska åka till kanada i januari och resa runt till flera olika system. </p><p></p><p>Kan tipsa om att Revelstoke är det bästa systemet jag har varit till hittils. Helt underbar snö och grymma offpist områden. Tyvärr har Revelstoke som stad absolut ingenting att erbjuda så det finns ingenting att göra där förutom att shredda! Helt klart värt att åka dit en vecka och bara kötta</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alleeeballeee, post: 1089976, member: 147897"] Hej! Jag säsongade i Banff förra året och det var helt underbart. Vart du ska säsonga beror lite på vad du är ute efter. Whistler är mer som en by i alperna. Skidsystemet ligger precis vid byn så afterski är större där. I Banff ligger skidsystemen 20-40 meter bort från byn. Men då har du tillgång till 3 olika, stora system som har riktigt grym snö och shuttlebussar går hela tiden som tar dig till dom. Eftersom systemen ligger så långt bort från Banff så existerar i princip ingen afterski men nattlivet senare på kvällen är helt galet varje kväll. Whistler har jag hört ska vara mycket mer busy än Banff efter som det ligger så nära Vancouver och är en utan dom mer populära ställena. Jag var aldrig i Whistler under vintern så jag kan inte säga hur snön var där men den var säkert likvärdig med Banff som var helt fantastiskt. Men förra året var också det bästa året snömässigt på 10 år. Förhoppningsvis blir det lika bra i år. Jag ska åka till kanada i januari och resa runt till flera olika system. Kan tipsa om att Revelstoke är det bästa systemet jag har varit till hittils. Helt underbar snö och grymma offpist områden. Tyvärr har Revelstoke som stad absolut ingenting att erbjuda så det finns ingenting att göra där förutom att shredda! Helt klart värt att åka dit en vecka och bara kötta [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 17/18, VART?
Tillbaka
Topp