Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Kanada arbetsvisum, brottsregister
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiasstolt" data-source="post: 1074406" data-attributes="member: 148266"><p>Jag sitter på kunskap om detta. </p><p></p><p>Jag ansökte om arbetsvisum i Kanada med mindre förseelse i mitt brottsregister.</p><p></p><p>I Sverige fungerar det så att när du beställer ditt utdrag från Polisen så kommer du att få två sidor. Första sidan förklarar (på svenska) att om du har gjort något dumt så kommer det att stå på sida nummer två, och har du inte gjort något dumt så finns ingen sida nummer 2. Sidorna är INTE numrerade så om man bara visar sida nummer 1 så vet dom aldrig om det fanns en sida nummer 2 eller inte.</p><p></p><p>(Det är därför svenska arbetsgivare vill ha hela kuvertet oöppnat, men detta vet inte Kanada om, eller för trixigt att administrera) </p><p></p><p>Detta finns JUST för att arbetsgivare och andra inte ska kunna kolla upp sånt om det inte verkligen behövs för jobbet. (Du vet, pedofil på dagis och sånt) </p><p></p><p>Så, det är bara att tuta och köra, inge problem!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiasstolt, post: 1074406, member: 148266"] Jag sitter på kunskap om detta. Jag ansökte om arbetsvisum i Kanada med mindre förseelse i mitt brottsregister. I Sverige fungerar det så att när du beställer ditt utdrag från Polisen så kommer du att få två sidor. Första sidan förklarar (på svenska) att om du har gjort något dumt så kommer det att stå på sida nummer två, och har du inte gjort något dumt så finns ingen sida nummer 2. Sidorna är INTE numrerade så om man bara visar sida nummer 1 så vet dom aldrig om det fanns en sida nummer 2 eller inte. (Det är därför svenska arbetsgivare vill ha hela kuvertet oöppnat, men detta vet inte Kanada om, eller för trixigt att administrera) Detta finns JUST för att arbetsgivare och andra inte ska kunna kolla upp sånt om det inte verkligen behövs för jobbet. (Du vet, pedofil på dagis och sånt) Så, det är bara att tuta och köra, inge problem! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Kanada arbetsvisum, brottsregister
Tillbaka
Topp