Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada - BC 2022 jan-mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jung" data-source="post: 1211964" data-attributes="member: 41231"><p>Har gjort ett par vintrar i Kicking, berget är bra och åkningen är framförallt väldigt rolig. Nära Revelstoke som också är jäkligt bra(mysigare stad än golden). Kanske lite mer konkurrens om snön där.</p><p></p><p>Rekommenderar att ni bara drar dit ni tänker er, lös boendet på plats. Det går alltid att deala med motellen, nöj er inte med första bästa boendet. Efter ett tag lär ni känna lite folk som kanske känner nån som känner nån som har något boende. Kanadensarna är väldigt väldigt hjälpsamma så de hjälper till med mer än man är van vid här hemma i Sverige. Så allt brukar lösa sig fint.</p><p></p><p>Brände mellan 50-60 000inklusive resa bil etc. Allt helt enkelt. Men jag unnade mig rätt mycket. När man väl är där vill man ju ha lite kul, inte snåla.</p><p></p><p>Köp liftkort early bird så fort de släpps. Blir inte billigare.</p><p></p><p>eTA söker du på <a href="https://www.canada.ca" target="_blank">https://www.canada.ca</a></p><p></p><p>Ett sista tips, åk inte dit för tidigt. Den bästa åkningen har jag haft i slutet på vintern dvs mars när alla åkt hem. Januari är ofta jäkligt kallt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jung, post: 1211964, member: 41231"] Har gjort ett par vintrar i Kicking, berget är bra och åkningen är framförallt väldigt rolig. Nära Revelstoke som också är jäkligt bra(mysigare stad än golden). Kanske lite mer konkurrens om snön där. Rekommenderar att ni bara drar dit ni tänker er, lös boendet på plats. Det går alltid att deala med motellen, nöj er inte med första bästa boendet. Efter ett tag lär ni känna lite folk som kanske känner nån som känner nån som har något boende. Kanadensarna är väldigt väldigt hjälpsamma så de hjälper till med mer än man är van vid här hemma i Sverige. Så allt brukar lösa sig fint. Brände mellan 50-60 000inklusive resa bil etc. Allt helt enkelt. Men jag unnade mig rätt mycket. När man väl är där vill man ju ha lite kul, inte snåla. Köp liftkort early bird så fort de släpps. Blir inte billigare. eTA söker du på [URL]https://www.canada.ca[/URL] Ett sista tips, åk inte dit för tidigt. Den bästa åkningen har jag haft i slutet på vintern dvs mars när alla åkt hem. Januari är ofta jäkligt kallt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada - BC 2022 jan-mars
Tillbaka
Topp