Kanada eller Japan säsong 25/26

Angus95

Medlem
Hej! Jag har tänkt göra en säsong 25/26 men funderar lite på vart jag ska åka! Försöker väga både för och nackdelar men skulle behöva lite tips!
Jag funderar på antingen Kicking horse i Kanada eller Hokkaido, exempelvis Niseko, Rusutsu etc. Eller om nån annan har något bättre förslag? Öppen för alla tips!
Jag åker mest för skidåkningen men har inget emot att det händer lite saker runt om!

Efter att ha besökt Kicking Horse förra året så konstaterar jag att det är ett grymt roligt berg att åka skidor på, men variationen vid sämre snöläge är inte så bra, få pister, inte mycket till park etc. Jag hade förmodligen valt Revelstoke och gjort dagsturer till Kicking Horse för att uppleva skidåkningen där. Golden är en ganska sömnig stad, medan Revelstoke har betydligt större utbud och säkert ett roligare ställe att säsonga på. Kanada generellt var jäklig nice! Finns säkerligen fler aspekter som säsongare som varit där kan hjälpa dig med men det här var några :) Angående Japan har jag inga kommentarer, har inte varit där!

Hej! Jag har tänkt göra en säsong 25/26 men funderar lite på vart jag ska åka! Försöker väga både för och nackdelar men skulle behöva lite tips!
Jag funderar på antingen Kicking horse i Kanada eller Hokkaido, exempelvis Niseko, Rusutsu etc. Eller om nån annan har något bättre förslag? Öppen för alla tips!
Jag åker mest för skidåkningen men har inget emot att det händer lite saker runt om!

Jag åker mest för skidåkningen men har inget emot att det händer lite saker ru

Jag hade rekommenderat att köra Revelstoke eller Fernie i Kanada. De orterna hade klart den bästa skidåkningen bland de orterna jag besökte förra säsongen. Instämmer i kommentaren om Kicking Horse och hade hellre tagit någon av Revelstoke och Fernie istället!

Snödjup

Tillbaka
Topp