Kanada eller USA

Ducky

Medlem
Kanada eller USA
Står i valet och kvalet mellan Kanada eller USA. Vi är några stycken som tänkt på följande upplägg för två veckor:

USA: Hyra bil i Denver och bege oss till Crested Butte. Va där i några dagar och sedan kolla in andra ställen runtomkring (tips?). Eftersom jag känner några som är uppväxta i Crested Butte så har man ju lite insidertips och en hel del hjälp på traven.

Kanada: Liknande med utgång från Calgary mot Banff, LL - kicking horse..

1. Hur skiljer sig åkningen mellan områdena m.a.p. snö, skogsåkning, system m.m.?

2. Är det någont skillnad på "ideal" tid att åka dit?

3. Vad får man absolut inte missa USA/Kanada?

4. Hur mycket tjänar man på att känna locals egentligen, är det en avgörande faktor?

5. Någon som har koll på prisläget USA/Kanada?

Tack på förhand!

Kanada eller USA
Åk till Crested Butte! Där finns det så fantastiskt bra skogsåkning! Känner du folk där som kan visa dig de riktigt branta ställena så kommer du inte att bli besviken. Ojojoj... Om ni sedan, mot all förmodan, vill någon annan stans så dra till Telluride. Kör dit när det är ljust, för det är en av världens vackraste vägar.

Va härligt att få åka till Colorado!

Kanada eller USA
Håller med ovanstående (alpvalpen).Skogåkning i Crested är oslagbar det går även att hitta en del sköna drops, tänker då framförallt i "The foregain forrest" där du hittar drops på ett par meter med landning i helt perefekt puder. Nått du inte får missa om du drar till staterna är givetvis den gedigna byn "Elter"(ej säker på namnet) ett par milen utanför skidområdet. Stället har det mesta kanske inte det bästa uteklubbarna men finns lite liv på helgerna när jänkarna drar till stugorna. Man tjärnar mycket på att känna locals en viktig faktor. Dollarn är svagare på länge trots att den kommer öka en anning under julhandeln så är det ändå nu man ska dra dit. Maten i Kanada är iochförsej också billig.
Vad du än väljer kommer det bli bra!

MVH
Mig

Kanada eller USA
Spa-rn sa:
Håller med ovanstående (alpvalpen).Skogåkning i Crested är oslagbar det går även att hitta en del sköna drops, tänker då framförallt i "The foregain forrest" där du hittar drops på ett par meter med landning i helt perefekt puder. Nått du inte får missa om du drar till staterna är givetvis den gedigna byn "Elter"(ej säker på namnet) ett par milen utanför skidområdet. Stället har det mesta kanske inte det bästa uteklubbarna men finns lite liv på helgerna när jänkarna drar till stugorna. Man tjärnar mycket på att känna locals en viktig faktor. Dollarn är svagare på länge trots att den kommer öka en anning under julhandeln så är det ändå nu man ska dra dit. Maten i Kanada är iochförsej också billig.
Vad du än väljer kommer det bli bra!

MVH
Mig
"elter", du menar alta?

aja låter väl vettigt annars =)

Kanada eller USA
Crested Butte är riktigt fett.

kolla upp puder fälten precis vid Teocalli liften (där jag jobbade förr :) ).

skogsåkningen är också som nämnt riktigt schysst.

Tillbaka
Topp