Kanada i januari, någon?

FatsoForgotso

Ny medlem
Kanada i januari, någon?
Åhoj!

Jag har planerat att sticka över till Kanada i början av januari, stannar till april.
Siktar till att börja med på Red Mountain men tänkte försöka göra några andra orter också.

Finns det någon som har liknande planer?

Som det ser ut nu så åker jag ensam och det hade varit kul med resesällskap.

Tar tacksamt emot tips om boende då jag inte löst detta ännu.

//Tobbe

Kanada i januari, någon?
Tjenare,

Vi är ett gäng på 7 pers som åker över till Kicking Horse efter nyår. Vi ska stanna till April ungefär. Dessvärre har jag inget boende att bjuda in dig på, men vi ska bo i 2 st trailers vi har hittat.

Men säg till om du planerar att besöka K.H :)

Kanada i januari, någon?
Tja,

Visst blir det Kanada i januari!

Jag och en polare drar till BC efter jul och stannar till februari. Vi börjar i Whitewater (Nelson) och tänkte kika på Fernie, Kicking horse och Rogers pass beroende på boende och väder. Om det är någon som har koll på boende i Nelson så skulle det vara trevligt med tips.

Om man nu fixar någonstans att bo skulle det även vara kul att byta ställe med någon i till exempel kicking horse en vecka i januari.

/Emily

Kanada i januari, någon?
Jag och en kompis åker till Red MT i mitten på Januari. Vi stannar till slutet på April. Vi kommer säkert att åka runt till några ställen. Boende är inget problem. det löser vi någon månad innan vi åker. jag snackade med en snubbe i Rossland och han sa att vi inte skulle ha någon större möjlighet att boka en lägenhet redan nu, till januari, eftersom alla vill ha uthyrt tidigare. men om det finns lediga lägenheter i dec/jan så kommer det inte bli något prob att fixa det. verkar vara gott om upphälle i rossland också.

Tobbe när åker du över? bokat resa/liftkort?

Kanada i januari, någon?
Tjenare

Det lät ju tryggt med boendet. Skall undersöka möjligheterna jag också.

Har inte bokat flygbiljett ännu, några tips där utöver Mr Jet?
Hur mycket tjänar man på att boka liftkort på nätet?

/Tobbe

Kanada i januari, någon?
mr.jet, lastminute.com, flygvaruhuset.se, jetweb.se

jag beställde från mr.jet, de var billigast till vancouver. 12860 SEK för två, t/r. lastminute hade något billigt, men när jag skulle beställa var det borta. har fått biljetterna, de luktar gott.

Kanada i januari, någon?
Angående flygbiljett:

Jag har en Kilroy-biljett till New York. Sedan flyger jag vidare med WestJet till Calgary de visade sig nämligen vara billiga som tusan. 6900 går kalaset på.

Rakt på kakan.

Kanada i januari, någon?
Testa att kolla upp flyg till Seattle också.
där går de flygbussar till Vancouver för 400spänn nått sånt. tar 4h

Kanada i januari, någon?
Kolla vad Myplanet (hemsida www.myplanet.se) kan få fram för flygpris till Calgary eller Vancover. Jag bokade flyg med dem för några år sedan och de priserna var bra. Jag skulle själv välja att flyga till Calgary om ni ska till de ställena som ni nämner. Det är bara om man ska till Whistler som det är bäst att flyga till Vancover.

/Hasse

Kanada i januari, någon?
Det är ungefär 2000SEK billigare att flyga till Vancouver istället för Calgary, så även om man som jag ska till Kicking Horse blir det billigare.

Kanada i januari, någon?
Har köpt biljetterna nu. flyger till Spokane (USA) det ligger precis vid gränsen till kanada och inte så långt ifrån Red MT dit vi ska. T/R ca 7300:-

Kanada i januari, någon?
Jag ska softa i Calgary under hela februari och mars så jag hänger gärna på om det är några bummare i Canada som behöver hyr-spons under den tiden? Jag hyr gärna in mig hos nån i en vecka eller två? /dB

Tillbaka
Topp