Kanada, mer än skryt om feta lagg.

Hej vi är två seriösa killar som gillar feta lagg. Dock är vi lite trötta på den stämning som nu råder i den så kallade "freeridevärlden" där nästan allt handlar om hur tuff man är och hur breda skidor man har.

Vi vill ha konkreta tips på hur man ordnar boende i låt säga Banff. Är det lätt att få jobb även om man inte har arbetsvisum? Får man ligga om man har feta lagg? Mår någon bättre av att höra om hur feta lagg någon annan har? Är det relevant på något sätt att skriva vart man ska åka med en smiley som enda uppföljande information?

Alltså boende i Banff. Hur ordnas detta på bästa sätt från Sverige utan att man låser upp sig via agenturer och liknande?

Gällande boende i Banff, så kolla även Canmore som ligger nära Banff. Banff ligger i National Park Canada medan Canmore inte, så ni kan eventuellt ha bättre lycka att hitta något i Canmore. Jag har en kompis i Edmonton som rekryterar folk till skidordertan i Rockies. Han söker folk för tillfället och kan besvara era frågor gällande arbetsvisum (info@jobbikanda.nu). Oftast så erbjuds staff accommodation på dom största ski resorts, om man jobbar för dem. Lycka till!

Edit: Jag tog nyss bort min seriösa info från denna fullständigt urkukade tråd.

Ha det!

Senast ändrad:
Jag har bara 83mm i midja på mina lagg, o ändå låg jag i Riksgränsen för några år sedan...Tänkte även försöka ligga lite i Fernie i Januari. ;-)

skaffa ett par fischer 207 och säg till brudarna att det är inte det enda du har som är stort

Jag förstår inte riktigt, vad handlar tråden om?

Vad är syftet? Är det att basunera ut hur otroligt alternativa ni två seriösa killar är, som gillar feta lagg, men inte hur många högljutt förkunnar ett liknande intresse?

Känns lite motsägelsefullt.

Är ni däremot ute efter att höra runt efter information, är det ganska kontraproduktivt att inleda inlägget med ett utlägg om hur mycket ni ogillar freeride och vad ni anser det står för.

Lycka till med fortsatta inlägg i framtiden.

Måste nog hålla med FF. Intresset för att dela med mig om Ca-info sjunker när ni börjar med att läxa upp hur folk skriver i andra trådar.

Lite får man intrycket av att ert huvudbudskap är att meddela att ni är lite bättre.
Ironiskt kanske, men inte särskilt lyckat. Mitt "konkreta och seriösa tips" är att försöka bidra till bättre språk och stämning istället för att endast påpeka det som ni inte gillar.

hej, ar i kanada just nu och va i banff for lite hiking nara veckor sen. de sokte folk typ overallt o har sakert boende fixat for anstallda eller via kontakter till dom, men skulle dock rekommendera att skaffa arbetsvisum om ni vill jobba, de flesta verkar va ganska harda pa just det. tankte bara tipsa om det nya working-holiday grejen svenska ungdomar kan gora i kanada, ganska smartfritt att ansoka om sant visum (jag har det nu) och kostar ingenting mer an ev utdrag ur polisregistret. sen e allt latt som en platt! haha

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp