Ashtraymofucku
Aktiv medlem
Kanada / USA 2013-2014
Mitt tipps är Kicking Horse BC, gör för tillfället säsong här, kom hit den 11e december och stannar till den 14e april. ALLA svenskar som vart här i år säger att denna säsong har vart deras bästa utan tvekan, än fast vi haft de sämsta snöåret på 10 år! Då har de andra säsongat tidigare i Whistler, Revelstoke, St. Anton osv. Motiveringen är, du får överlägset flest puderdagar på ett år här, så sjukt stort backcountry, bra inbounds, den roligaste och mest varierande terräng som vi upplevt, stora linjer, branta chutes, pillows, klippor i alla storlekar, långa åk lavingator osv...
Jag har åkt 69 dagar hittills här i år och jag har åkt minst ett puderåk med minst 10cm puder VARJE dag! Säger ganska mycket om denna ort! Snön är torrare än på de flesta ställen, ha INTE banff som bas, visst bra nattliv där men skidåkningen kommer inte i närheten av KH. Ha hellre KH som bas, då har du en timme till banff, 1,5 timme till revelstoke och 45min till Rogers Pass! Om man gillar att festa är inte KH någon ort direkt, nattlivet är uselt, men det är ju skidåkningen man åker hit för, vill man ha fest åker man till alperna!
Jag har åkt 69 dagar hittills här i år och jag har åkt minst ett puderåk med minst 10cm puder VARJE dag! Säger ganska mycket om denna ort! Snön är torrare än på de flesta ställen, ha INTE banff som bas, visst bra nattliv där men skidåkningen kommer inte i närheten av KH. Ha hellre KH som bas, då har du en timme till banff, 1,5 timme till revelstoke och 45min till Rogers Pass! Om man gillar att festa är inte KH någon ort direkt, nattlivet är uselt, men det är ju skidåkningen man åker hit för, vill man ha fest åker man till alperna!